Nový bojový dron s kolmým startem pro americkou námořní pěchotu

Nový bojový dron s kolmým startem pro americkou námořní pěchotu
Autor: Bell Helicopter, a Textron Inc.|Popisek: Bell V-247 Vigilant
14 / 10 / 2016, 13:00

Americká námořní pěchota požaduje nové bitevní drony do roku 2026. Americká firma Bell představila na tiskové koferenci 22. září ve Washingtonu koncept bitevního dronu V-247 Vigilant.

Bell V-247 Vigilant tiltrotor

Koncept vznikl na popud americké námořní pěchoty (US Marine Corps), která v rámci programu MUX (Marine Air Ground Task Force – Unmanned Expeditionary Capabilities) hledá bitevní a průzkumný dron schopný kolmého startu a přistání. Zdroj: armadninoviny.czbellhelicopter.com

Svým konceptem V-247 připomíná konvertoplán V-22 Osprey nebo vyvíjený V-280 Valor. V-247 však pohání pouze jeden motor (3670 až 4410 kW) umístěný v trupu, nikoliv dva motory na křídlech, jako v případě V-22 nebo V-280.

Bell V-247 Vigilant tiltrotor

Maximální startovací hmotnost V-247 Vigilant je 13 400 kg  a pojme palivo, zbraně a senzory až do kombinované hmotnosti 5900 kg. Rozpětí křídel V-247 je 20 m, při rozpětí rotorů 9 m. Díky možnosti složit listy rotorů a hlavní křídlo (podobně jako u MV-22 Osprey) lze dron umístit do hangárů torpédoborců třídy Arleigh Burke nebo nových Zumwalt. V případě potřeby lze dva V-247 přepravit letecký pomocí transportního letadla C-17 Globemaster III.

Bell V-247 Vigilant tiltrotor

Maximální rychlost V-247 je 555 km/h, cestovní rychlost 470 km/h a ekonomická rychlost 333 km/h (pro nejdelší výdrž ve vzduchu). Dva drony V-247 poskytnou letecké prostředky průzkumu, sledování a zpravodajství v režimu 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

Bojový dolet V-247 je podle firmy Bell 720 km, při schopnosti zůstat v cílové zóně až 11 h. Dolet ale lze prodloužit díky možnosti doplnit palivo ve vzduchu.

Zbraně (nebo senzory a další vybavení) lze umístit do tří vnitřních zbraňových šachet nebo na celkově čtyři pylony pod křídly. Vigilant pojme nejrůznější typy zbraní, včetně laserem naváděných střel AGM-114 Hellfire, laserem naváděných pum rodiny Paveway nebo lehká torpéda MK-50.  

Bell V-247 Vigilant tiltrotor

Foto: bellhelicopter.com

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: