Ruský Suchoj T-50 budí rešpekt. Má však podobný problém ako americká F-22

Ruský Suchoj T-50 budí rešpekt. Má však podobný problém ako americká F-22
Autor: Anna Zvereva|Popisek: T-50 počas letu
07 / 12 / 2017, 07:00

Bude si Rusko môcť dovoliť kúpiť dostatočný počet stíhačov piatej generácie Suchoj T-50? Majú totiž podobný problém ako americké F-22

Očakáva sa, že Suchoj dokončí vývojové práce na počiatočnej prevádzkovej verzii nového stíhacieho stíhača v roku 2019, ale súčasná verzia bude mať len obmedzenú produkciu.

Výskumné a vývojové práce na T-50 majú byť skončené v roku 2019, kedy Suchoj plánuje dodávať prvé modely Ruským vzdušným silám.

"V roku 2019 by sme mali začať s dodávkou predprodukčnej šarže lietadiel [T-50]," povedal šéf United Aircraft Corporation (UAC) Jurij Slyusar tlačovej agentúre TASS.

"Toto je rok, v ktorom by sme mali dokončiť výskumné a vývojové práce na PAK FA."

Zatiaľ čo PAK-FA bude pravdepodobne impozantným bojovým lietadlom, je neisté, koľko plne funkčných lietadiel bude Rusko schopné kúpiť aj po dokončení práce na vývoji motorov pre T-50. Vzhľadom na zbytočné výdavky mohol Kremeľ nakupovať trysky iba v relatívne obmedzenom počte. Dôsledkom toho dopadne projekt T-50 pravdepodobne podobne ako Lockheed Martin F-22 Raptor, ktorého bolo postavených len 187 modelov.

''Nie je jasné, či Rusko bude mať skutočne plne funkčný variant do roku 2020,'' povedal Michael Kofman, vedecký pracovník špecializujúci sa na ruské vojenské záležitosti z centra Naval Analyses told The National Interest.

''Vzhľadom na svoje náklady Rusko bude musieť kúpiť sériovú variantu výroby v malom počte a pokračovať v hľadaní zahraničných kupcov, ako je India, aby pomohla financovať zriadenie výrobnej linky pre toto lietadlo," predpokladá Kofman.

Viacerí analytici ktorí sa špecializujú na ruskú armádu sa zhodli v tom, že projekt T-50 nevyjde podľa predstáv. Lietadlo bude stáť podstatne viacej ako sa predpokladalo, a Ruské ministerstvo obrany ich nebude schopné kúpiť toľko, aby pokrylo tak obrovské územie ako je Rusko.

Suchoj T-50 teda mnohý prirovnávajú k predraženému Lockheed Martin F-22 Raptor, ten bol v počiatočnej fáze vývoja označovaný ako nový pilier Amerického letectva, no nakoniec sa tak nestalo, a vznikol stroj, ktorý si mohli Spojené štáty dovoliť len v obmedzenom počte.

 

Neprehliadnite na Security magazíne: História- vnímame dejiny v súvislostiach a s nadhľadom. Sledujte najdôležitejšie okamihy histórie. S nami viete viacej.

 

Zdroj: The National InterestQuora.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: