,,Duch bažiny B-17E", nalezený po 68 letech v džungli

,,Duch bažiny B-17E&quote;, nalezený po 68 letech v džungli
Autor: Screenshot/Youtube|Popisek: B17 v bažině
11 / 08 / 2017, 16:00

23. února 1942 se ,,létající pevnost'' bombardér B17E, zřítil v jednom z nejodlehlejších a nejdivočejších míst na Zemi. Bombardér skončil v neproniknutelné bažině Agaimbo, která se nachází na ostrovním státě Papua - Nová Guinea.

Letadlo pilotoval mladý pilot US Army Air Corps kapitán Fred Eaton. Letěl v rámci dlouhé a nebezpečné mise z Austrálie k japonské pevnosti v Rabaul v Nové Británii.

Jednalo se o první misi dlouhého letu doletu během druhé světové války. Jejich spouštěčem se stal japonský útok na americkou námořní základnu v Pearl Harbor v prosinci 1941.

Posádka ztroskotání přežila a údajně se po šestitýdenní cestě do bezpečí vrátila do bojů druhé světové války. Nicméně  jejich B-17E zůstal ,,zabodnutý" v bažině. Objevilo ho až v roce 1972 australské letectvo.

V polovině osmdesátých let se rozhodl pilot z druhé světové války, sběratel starožitností a majitel restaurací David Talichat toto letadlo zachránit.  Jeho cílem bylo jej získat a vrátit na půdu USA.

Jeho sen se nakonec po mnoha peripetiích splnil  a v roce 2010 se letadlo skutečně dostalo do USA.

Duch bažiny B-17E se stal ikonou vojenského letectva, hlavně kvůli svému dobrému stavu a ,,romantické" izolaci s extrémními výzvami, které musely být překonány při jeho záchraně.

Tento bombardér absolvoval poslední misi v roce 2010 během svého přesunu do přístavu Long Beach.

Technické parametry B-17E Flying Fotress:

Posádka: 10
Délka: 22,78 m
Rozpětí: 31,0 m
Výška: 5,82 m
Plocha křídel: 131,92 m2
Hmotnost (prázdný): 16 206 kg
Hmotnost (vzletová): 25 628 kg
Pohon: 4x hvězdicový motor Wright R-1820-97 "Cyclone", každý s výkonem 895 kW
Maximální rychlost: 523 km/h (ve výšce 7 620 m)
Cestovní rychlost: 360 km/h (ve výšce 4 570 m)

Zdroje: YouTube.com, Wikipedia, warhistoryonline

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: