Legendárny nemecký tank Panzerkampfwagen III

Legendárny nemecký tank Panzerkampfwagen III
Autor: :Fat yankey – Vlastné dielo, CC BY-SA 2.5|Popisek: PzKpfw IIIH v múzeu vo francúzskom Saumure.
12 / 08 / 2017, 10:00

Dnes vám prinášame pokračovanie ''seriálu'' o legendárnych tankoch Panzerkampfwagen.

Model: Tank Panzer III model J
Trieda: Stredný tank
Boj. hmotnosť: 22 000 kg
Osádka: 5 mužov

Panzerkampfwagen III. mal byť štandardným tankom Wehrmachtu, z logistických dôvodov mal teda byť vyzbrojený kanónom bojového vozidla 3,7 cm. Nemecký Vojenský zbrojný úrad (Heereswaffenamt) poveril v roku 1935 vývojom nového obrneného vozidla MAN, Daimler-Benz, Rheinmetall a Krupp. Víťazom sa stal Daimler-Benz.

Prvé modely (typy A,B,C a D) slúžili predovšetkým na testovanie rôznych pohonných jednotiek. Fázu esperimentov ukončil roku 1939 Panzer III model E, ktorý bol konečnou verziou so šiestimi pojazdnými kolesami pásovej sústavy s priemerom strednej veľkosti na každej strane podvozka. Konštrukcia tanku Panzer III bola síce solídna, avšak vozidlo malo od začiatku dve hlavné slabiny: nedostatočnú výzbroj a slabé opancierovanie. Tento problém bol mimoriadne výrazný od roku 1940. Modely vyrobené neskôr boli preto vyzbrojené výkonnými kanónmi (kanóny kalibru 5 cm, spočiatku to bol L/42, neskôr L/60). Zlepšilo sa aj opancierovanie – pancierové plechy boli hrubšie (model E mal maximálnu hrúbku stien 30 mm, model L 70 mm).

Písali sme : 

Ďalšie typy tanku mali navyše vonkajšie rezné hrany a bočné predstavné panciere. Posledným sériovým modelom tanku Panzer III bol v roku 1943 model N s kanónom bojového vozidla L/24 kalibru 7,5 cm. Jeho výzbroj v porovnaní s parametrami tanku Panzer IV výrazne zaostávala. Priemer vežovej točnice totiž neumožňoval, aby sa do tanku namontoval dlhý kanón bojového vozidla kalibru 7,5 cm, ktorý bol veľmi potrebný, aby nemecké tanky dokázali viesť vyrovnaný boj so sovietskymi strednými tankami T-34. Aj napriek tomu mal však Panzer III na vtedajší čas moderné parametre (päťčlenná osádka, vybavenie vysielacím zariadením, pruženie torznými tyčami). Z viacerých hľadísk bol vzorom pre vývoj novších tankov a bol výkonný v boji.

Od roku 1942 však postupne prestal držať krok s konkurenciou a výrazne zaostával za sovietskymi T-34 či KV-1. Okrem veliteľského a plemeňometného tanku bol špeciálne pre vojenskú operáciu Seelöwe (invázia do Spojeného kráľovstva) vyvinutý ponorný model tanku Panzer III. Do roku sa vyrobilo 5700 rôznych modelov.

Rozmery v m: 5,56/2,95/2,51
Motor: Maybach HL 120 TRM, 12-valcový, benzínový, chladený vodou, 11 870 cm3, 300 HP (221 kW)
Hmotnosť na jednotku výkonu: 13,5 HP/t
Max. rýchlosť: 40 km/h na ceste
19 km/h v teréne
Akčný rádius: 150 km na ceste
100 km v teréne
Výzbroj: kanón bojového voziadla KwK 39L/60 kalibru 5 cm, guľomet MG-34 kalibru 7,92 mm
Opancierovanie: 18-50 mm
Brodenie: 1 m

Zdroje: achtungpanzer.comtanks-encyclopedia.com, wikipedia

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: