Tatra, která zabíjela nacisty

Tatra, která zabíjela nacisty
Popisek: Tatra 77
13 / 10 / 2017, 10:00

Více vysoce postavených nacistů zahynulo za volantem vozů Tatra než v aktivním boji. Byly mezi spojenci známé jako jejich tajná zbraň. O kom je řeč? O našich Tatrách 77a a 87, rychlých vozech dosahujících rychlosti až 160 km/h, ale s motorem vzadu a velmi těžkým ovládáním.

Podle britského spisovatele Steve Cole byly Tatry 77a a 87 docela elegantní auta. Hitler je viděl a myslel si, že to jsou auta budoucnosti, chtěl je vidět na německých dálnicích.

Tatra 77a byla vyvinuta Hansem Ledwinkou a byla nástupcem úspěšné a populární Tatry 77. Do výroby se dostala v roce 1935, byla poháněna vzadu uloženým vzduchem chlazeným motorem o objemu 3,4 litru a výkonu 75 koní. Součinitel odporu vzduchu byl 0,21! Německý ministr zbrojního průmyslu Fritz Todt označil tatrovku za dálniční auto.

„Po invazi do Československa se stala Tatra velmi populární mezi nacistickými důstojníky,“ říká Cole. „Byli viděni, jak řídí tyto automobily. Ty byl konstruovány jako velmi aerodynamické s ploutví vzadu a krytými podběhy.“

Popularitu Tatry 77 ukazuje i to, že byla použita ve vědeckofantastickém filmu z roku 1935 filmu The Tunnel.

„Tito vysoce postavení důstojníci řídili své Tatry rychle, naneštěstí řízení bylo těžké, takže v ostrých zatáčkách ztráceli kontrolu nad vozem, vylétali ze silnice a naráželi do stromů. Řidič se většinou zabil. Více nacistických důstojníků zahynulo při havárii Tater 77 než v aktivním boji. To dokazuje, že jezdit jako blesk vás nedostane dřív nikam, ale vede k vaší smrti,“ dodává spisovatel Cole.

Tahle teorie o zabíjení nacistů je asi trochu přitažená za vlasy, Tater 77 a 77a bylo vyrobeno 255 a Tater 87 3 023 a to včetně poválečné výroby. Mezi nacisty ale Tatra populární opravdu byla.

Zdroj: The Telegraph

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: