Naši zaměstnanci jsou hrdinové

Naši zaměstnanci jsou hrdinové
Popisek: Obchodní ředitelka společnosti M2C Kateřina Sochorová.
30 / 10 / 2016, 15:30

„V M2C pro naše strážce a bezpečnostní manažery chceme získat co nejlepší platové podmínky,“ říká obchodní ředitelka společnosti M2C Kateřina Sochorová.

Minimální mzda v oboru bezpečnosti je jedna z velmi diskutovaných otázek. Jak je to se zakázkami M2C?

Jestli máte na mysli, zda máme na pozicích strážců lidi s minimální mzdou a její navýšení ovlivní i naše služby a navýšení cen fakturačních? Odpověď zní ano i ne. Na našich zakázkách obecně tam, kde jsou možnosti fakturační sazby vyšší než, je minimální mzda, samozřejmě naše zaměstnance adekvátně oceňujeme.

Je potřeba, ale uvést, že všechny sazby jdou ruku v ruce i s požadavky na danou pozici, kvalifikaci či vybavení. To znamená, že záleží vždy na individuálním případu klienta zakázky, jak může být pracovník ohodnocen a samozřejmě i na jeho vlastní práci, kdy disponujeme motivačními, nejen peněžními prvky hodnocení.

Valorizujete mzdy vzhledem i k narůstající minimální mzdě? Jsou si klienti vědomi dalšího nárůstu v roce 2017?

Narůst minimální mzdy se zdá jako jasný důvod pro valorizaci, ale zdaleka není jediný. Je tu mnoho aspektů, které s klienty při valorizaci komunikujeme. Nyní je tu naprosto nejdůležitější argument, že stávající ceny za služby na trhu neodpovídají situaci z pohledu nedostatku lidí a nízké nezaměstnanosti.

Reálně řečeno, kritický stav nedostatku pracovníků právě v našem segmentu se v roce 2017 musí odrazit na nárůstu fakturačních sazeb, nebo velmi rychlým nahrazením lidských zdrojů technologiemi, které zpočátku znamenají investice, ale z dlouhodobého hlediska jsou řešením.

Tady bych se ráda zastavila u faktu, že pokud se bavíme zejména o pozicích strážců, tak se již nyní jedná o proces postupného nahrazování fyzické ostrahy pozicemi dispečerů našeho dohledového centra M2C Space a vzdáleným dohledem.

Co tedy vlastně nejvíce klienta při valorizaci zajímá a určitě se zeptá proč a o kolik?

Je potřeba zdůraznit, že nevalorizuje jen ostraha a pozice s minimální mzdou. Logický argument je, že s minimální mzdou roste také mzda průměrná. V případě že zachováme stejnou mzdu, rozdíl mezi minimální mzdou a mzdou zaměstnance se sníží, čímž dojde ke snížení motivace zaměstnance.

Pro zachování kvality je nutné odskok od minimální mzdy zachovat. Klientovi lze samozřejmě znovu připomenout zařazení zaměstnanců ostrahy. Ti jsou v rámci kategorizace práce řazeni do kategorie č. 2, kde jsou očekávány zvýšené nároky na práci a tím také mzdové ohodnocení nad rámec minimální mzdy.  Vzhledem k situaci na trhu je také nutné stávající uchazeče více proškolovat.

Ti co mají zájem pracovat, už většinou u nás pracují, a my se o ně staráme a motivujeme. Zaměstnanci na pozicích ostrahy navíc musí mít certifikace a kvalifikace a to také něco stojí.

Máte požadavky na praxi v oboru?

Zkušenosti jsou vítány, ale na druhou stranu i bezpečnostní manažer nebo projektový manažer u nás může začít na pozici strážce.  Stejně tak s úspěchem využíváme zahraniční stáže a praxe v rámci naší mezinárodní působnosti u pracovníků s jazykovou nebo regionální znalostí.

Díky širokému spektru našich produktů jsme schopni uspokojit velký záběr zájemců o práci.  Důležitý zdroj pracovníků je pro nás právě rekrutování z vlastních řad. To je pro nás nejcennější a nejpřínosnější. A právě proto se intenzivně věnujeme školení a výcviku v rámci interního programu M2C kariéra. U nás najdou uplatnění i osoby se zdravotním postižením, důchodci a studenti i absolventi, pro které zařídíme i praxi.

Proč by měl za svou práci takový zaměstnanec dostat více než třeba řadový zaměstnanec v retailu nebo průmyslu?

Naši zaměstnanci jsou hrdinové a reálně často zachrání životy, najdou ztracené děti, umí nazpaměť evakuační procesy, mají kurzy první pomoci a kvalifikační zkoušky. V neposlední řadě procházejí opakovaným kompletním testováním všech znalostí v oboru a několika stupňovým školením v oblasti bezpečnosti. To je přeci samo o sobě naprosto odlišuje právě od řadových zaměstnanců jiných odvětví. Prostě mají a umí něco navíc a za to si zaslouží být adekvátně ohodnoceni.

Za M2C se u klientů postaráme, abychom vše komunikovali jasně a oni věděli a vnímali, proč mají navýšením fakturační sazby spolu s námi valorizovat jejich mzdy, a ocenit je tak i z jejich strany za odvedenou práci. Je to důležitá služba klientům z hlediska ochrany jejich majetku a jejich zaměstnanců či zákazníků. Není potřeba zdůrazňovat, že vzhledem k stávající situaci v Evropě jsou kvalitní bezpečnostní služby důležité.

Proč pracovat v M2C:

  • silné zázemí mezinárodní firmy, která je 24 let na trhu
  • reálná možnost kariérního růstu a zajímavá práce
  • propracovaný systém školení a rozvojový individuální program
  • činnosti našich zaměstnanců mají i nemateriální hodnotu v podobě kvalitní pomoci druhým
  • adekvátní platové podmínky s garancí legálního zpracování a včasné výplaty 

 

Tagy článku

Podobné články

Ostrahu letiště přebírá společnost M2C

Ostrahu letiště přebírá společnost M2C

03 / 01 / 2017, 08:30Zprávy
Mezinárodní konference bezpečnostního managementu KBM 2016

Mezinárodní konference bezpečnostního managementu KBM 2016

02 / 11 / 2016, 12:00Kalendář
Zpřísňování bezpečnostních opatření u provozovatelů a majitelů měkkých cílů – zejména  obchodních center

Zpřísňování bezpečnostních opatření u provozovatelů a majitelů měkkých cílů – zejména obchodních center

14 / 09 / 2016, 13:45Zprávy
Najděte vaše ztracené věci online

Najděte vaše ztracené věci online

06 / 09 / 2016, 13:00Zprávy
Společnost M2C střeží obchodní centra s propracovanými postupy pro mimořádné události

Společnost M2C střeží obchodní centra s propracovanými postupy pro mimořádné události

23 / 07 / 2016, 11:45Zprávy

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: