Miliardáři všech zemí, spojte se. Ale v politických stranách

Miliardáři všech zemí, spojte se. Ale v politických stranách
Autor: flickr.com (CC BY 2.0) |Popisek: peníze
04 / 08 / 2017, 08:30

Andreje Babiše, Marka Dospivu, Dalibora Dědka, Pavla Sehnala a další něco spojuje. Tím ,,něčím" je otevřená politická angažovanost a financování politických stran či hnutí.

Je to jev, který je od roku 1989 něčím nevídaným a nabízí se otázka, proč to miliardáři, kteří zatím byli ,,za bukem", dělají, a co tím vlastně sledují. Odpověď je jednoduchá. Tito lidé hledají další podnikatelské, tentokrát státní odbytiště, jiný prostor, než je ten, který dosud znali. A budou  také usilovat o náležité  propojení svého byznysu se zakázkami, k nimž by se standardně nedostali.  

Političtí podnikatelé umně využili vakua, které vzniklo na naší politické scéně po volbách v roce 2010, kdy tradiční strany začaly prudce ztrácet na voličské oblibě. To zároveň otevřelo cestu novým hnutím, které začaly mít (alespoň na určitou dobu) navrch nad politickými stranami. Snaha vykolíkovat si své politicko-podnikatelské hřiště vyšla Andreji Babišovi více než dobře, tak proč by se další miliardáři nemohli pokusit skrze nová hnutí či politické strany o to samé?

Tito političtí podnikatelé se tak budou snažit o to, aby byly v českém politickém prostředí vytvořeny takové podmínky, z nichž by v ideálním případě profitovali oni a jejich firmy. Aby si zkrátka politické hřiště rozdělili mezi sebea pokud možno proti sobě nebojovali, i když to naoko budou tvrdit. Mají totiž všichni společné zájmy.

Nejnověji se do ,,klání" politických podnikatelů zapojil i šéf uznávané firmy Jablotron Dalibor Děděk, který hned vyslal v tomto směru jasný vzkaz, ,,abychom už Babiše uznali". Filantropické ohledy a zájem o lidi je v tomto případě vedlejší, protože tyto velké hráče z podstaty věci zajímá ,,tvrdý" byznys. Pro tradiční politické strany je nyní úkolem tomuto plánu zabránit. Mají však na to dostatečné prostředky, aby se ještě s nimi za pár let ještě počítalo?

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: