Převýchova Lidlem II.

Převýchova Lidlem II.
Popisek: Lidl
06 / 09 / 2017, 12:30

Obchodní řetězec má na Západě „řecký týden“. Letos ale vymazal z fotek řeckých ortodoxních kostelů kříže

„Řecké týdny“ bývají v Lidlu k vidění několikrát do roka, a to po celé Evropě. Stěžejním prvkem je značka výrobků Eridanous. Na obalech těchto produktů bývá ikonická fotka z ostrova Santorini, která patří k nejznámějším scenériím Řecka. Nu což, marketing musí být a Řecko je krásné.

Současný „řecký týden“ v Belgii s sebou však přinesl inovaci tak absurdní, že ještě před pár lety bych si ji ani nedovedl představit.

Z obalů produktů Eridanous byly vymazány kříže na kostelích. 

Srovnání scenérií „před zásahem Lidlu“ a „po zásahu Lidlu“ přináší tento obrázek (zdroj – KeepTalkingGreece).

Do očí bijící pokus o přepisování nikoliv jen historie, ale dokonce současnosti, vzbudil v Belgii bouři. Soukromá televize RTL se obrátila na mluvčího řetězce Lidl, který k věci sdělil následující.

„Jsme společnost, která respektuje různorodost a to vysvětluje, proč jsme na obalech zvolili tento design. Vyhýbáme se užití náboženské symboliky, protože nechceme příspívat k vyloučení žádného náboženství.“

Ehh. K tomu nelze dodávat moc objektivních komentářů, takže moje osobní subjektivní zhodnocení a vzkaz těm, kdo na tuto velemyšlenku přišli a realizovali ji.

Když už jste tak neutrálně-vykleštění, tak si tam vyfoťte skálu nebo loďku na moři. Ale co vám dává právo vzít si dva kostely a upravit si je Photoshopem podle svého vlastního diverzně-inkluzivního kréda? To nejsou budovy postavené k uctívání vaší různorodosti, ale nějakého konkrétního boha, který je pro někoho Bůh, a vy nemáte právo, nemáte právo, to žádným způsobem předělávat.

Když to vezmu ze svého hlediska: ani by mě nenapadlo mazat z fotky mešity odněkud z Turecka půlměsíc, a to nejsem žádný kamarád islámu, ba ani nepředstírám, že k němu mám neutrální vztah. Je to mešita v Turecku, tak ji přeci nemůžu vydávat za komunitní centrum místních pekařů nebo bůhvíco jiného.

Jste odporní. Proti způsobu myšlení, který tímhle dáváte najevo, budu bojovat do posledního dechu.

Tohle vymazávání nepohodlných skutečností ze světa mě opravdu mimořádně vyvádí z míry. Když se vám v tomhle povolí volná ruka a budeme vám to tolerovat, (kdo? my, občané, spotřebitelé), kam až dojdete? Budete jednoho dne vymazávat z fotografií lidi, jako to dělal Sovětský svaz za báťušky Stalina? Ti ani nepotřebovali Photoshop. Kdo upadl do nemilosti, zmizel i z obrázků.

Vaší prací, Lidle, je prodávat potraviny, ne přiohýbat fyzickou a politickou realitu světa.  Ale nevěřím, že s tím skončíte. Už se těším na „španělský týden“, ve kterém se nebude prodávat šunka jamón, protože je vepřová a někoho by mohla urazit; a kde místo vína Rioja bude v akci, dejme tomu, voda z Pyrenejí, protože víno je haram.  Kdy? No letos ne, na to už si spálili prsty dost, ale někdy v roce 2020 bych to pomalu čekal. Jestli tohle je pokrok, tak chci zpátky do „dob temnoty“, čili dejme tomu devadesátých let dvacátého století.

Nejhorší na tom je, že toto nebude nejspíš důsledkem nějakého skutečného nátlaku ze strany islámských radikálů. To se někdo ve vedení korporace – s vysokou pravděpodobností Evropan, protože na těchto vysokých pozicích v businessu je imigrantů z muslimského světa velmi málo – takzvaně preventivně před…klonil. Přitom sám sebe nejspíš považuje za morálního, pokrokového a vstřícného člověka, který pracuje na toleranci a pokojném soužití mezi národy.

Ten Photoshop není myšlenkově až tak vzdálen buldozerům, kterými Islámský stát válcoval památky v Palmyře. Minimálně motivace je podobná, i když následky zatím naštěstí ne: něco nesmí být, tak to odstraníme ze světa, buď symbolicky, nebo fyzicky, podle našich aktuálních  možností. Ještě jeden styčný bod: lidé se dopouštějí těch největších zvrhlostí právě s tím, že konají dobro. To jim umožňuje vypnout – či vůbec nemít  – výčitky svědomí.

Osobně si myslím, že tento druh mentality představuje pro budoucnost naší civilizace daleko horší ohrožení, než zástup fanatiků mávajících kalašnikovy. Preventivně si smazat vlastní historii a kulturu sami? To už si ten Mr. Džihád může opravdu dát jen kávičku a počkat, než ostatní udělají jeho práci za něj.

Update, 1. 9. 2017, 13.00: Tak nejenom v Belgii. Čtenář Jiří mi poslal PDF s aktuální nabídkou Lidlu (odkaz na Ulož.to, 17 MB dat). Podívejte se na stranu 2, na obaly produktů „Koláč z listového těsta“, „Gyros“ atd. Sakrální stavby proti nebi nebo moři… ale bez křížů.  Nebo na straně 3 nahoře, „Jogurtový nápoj“, tam je dokonce ta samá scéna, která je v záhlaví článku. Nový svět bez barvy a chuti.

Milí čtenáři, myslím, že je čas se dotázat českého Lidlu, jestli třeba nemají dojem, že tím urážejí Řeky, Čechy či zdravý rozum obecně. Mimochodem, řecká komunita u nás je docela početná, hlavně na Krnovsku. Nevadí vám to, čeští Řekové? Že nějaký anonym v korporátním kreativním centru zlikvidoval symboly vaší víry Photoshopem, a ještě za účelem prodeje zboží?

 

Autor: Marian Kechlibar

https://kechlibar.net/wordpress/

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: