Indie má problémy s kvalitou ruských Mig-29K

Indie má problémy s kvalitou ruských Mig-29K
Autor: By Indian Navy, CC BY 2.5 in|Popisek: Mig-29K
16 / 08 / 2016, 13:15

Primární letoun indického námořnictva operující z letadlové lodi INS Vikramaditya čelí provozním nedostatkům v důsledku vad motorů, draků a systémů fly-by-wire. Vyplývá to ze zprávy indického autonomního auditora (CAG).

Nicméně úředníci indického námořnictvo říkají, že i tak MiG-29K zůstává nejlepší dostupnou volbou.

Ve zprávě je uvedeno, že "letadlo MiG-29K je technicky přijato navzdory rozdílům a anomáliím."

Indie objednala 45 letadel MiG-29K a zařízení v hodnotě 2,2 miliard dolarů ve dvou samostatných zakázkách v letech 2004 a 2010. To je primární bojová platforma na INS Vikramaditya, která byla také získána z Ruska, kde byla známá jako Admiral Gorshkov.

Letoun MiG-29K by měl sloužit i na v Indii vyráběné letadlové lodi INS Vikrant, která je stále ve výstavbě.

Arun Prakash, který sloužil jako šéf indického námořního štábu, hodnotil letadla v roce 1999 ještě před nákupem z Ruska. Penzionovaný admirál řekl: "Existují jen dva stroje na světě - MiG-29K a Suchoj-33, schopné provozu z paluby letadlové lodi, jako je INS Vikramaditya - tedy krátkého vzletu a asistovaného přistání. Není k dispozici lepší stroj schopný nahradit MiG-29K."

Nicméně, Prakash je velmi kritický k tomu, co nazval "letargií" Rusů ve výrobě a údržbě letadel.

Na problémy s motorem, zpráva CAG říká: "Od února 2010, 40 motorů (62 procent) dvoumotorového MiG-29K bylo vyřazeno z provozu z důvodu vady konstrukčního řešení."

Navíc provozuschopnost letadel byla nízká, a to od 21.30 % do 47,14 %!

"Kořeny těchto problémů leží ve velmi špatné kontrole kvality v ruském vojensko-průmyslovém komplexu a neutěšené podpoře produktu ruským průmyslem pro indické námořnictvo za posledních 25 let," řekl Prakash. "A to navzdory skutečnosti, že vývoj MiG-29K byl zcela financován indickým námořnictvem."

O tom, jak by letadlo mohlo ovlivnit bojovou způsobilost námořnictva, zpráva CAG říká: "Životnost MiG -29K je 6.000 hodin nebo 25 let (co nastane dříve), ale nedostatky pravděpodobně sníží provozní životnost letadla, což má vliv na bojovou způsobilost námořnictva."

"Konstrukční vady motoru by měly být opraveny s nejvyšší naléhavosti v pořizovací ceně Rusy," řekl Prakash. "Každá slušná společnost, vědoma své pověsti, by se o to starala, ale oligarchové, kteří ovládají ruský vojensko-průmyslový komplex, jsou příliš drzí, a to ze dvou důvodů:. (A) vědí, že Indie nemá na výběr a (b) jsou přesvědčeni, že indičtí politici je nikdy nezmáčknou."

Nicméně, Prakash a nezávislý obranný analytik, Sujeet Samaddar, nepovažují zprávu CAG za spolehlivou. "Pevně věřím, že auditoři nemají žádné zkušenosti nebo odbornou způsobilost vyjádřit se k technickým otázkám – jsou to jen čísla a procenta."

Úředníci ministerstva obrany nechtěli komentovat detailně zprávu od CAG, ale řekli: "MiG-29K zůstane primární bojovou stíhačkou indického námořnictva."

Zdroj: Defense News

Tagy článku

Komentáře

Osmašedesátý. Rána, která se nikdy nezahojí
Mgr. Petr Duchoslav

Osmašedesátý. Rána, která se nikdy nezahojí

21 / 08 / 2017, 16:00

A přeci se dluží!
redakce online

A přeci se dluží!

15 / 08 / 2017, 09:00

Podobné články

V indickej nemocnici zomrelo viacej ako 60 detí, dôvodom boli nezaplatené účty

V indickej nemocnici zomrelo viacej ako 60 detí, dôvodom boli nezaplatené účty

15 / 08 / 2017, 09:15Zprávy
Indie zakáže auta bez řidiče. Prý berou lidem práci

Indie zakáže auta bez řidiče. Prý berou lidem práci

04 / 08 / 2017, 15:00Technologie
Charita přiměla indickou ves, aby se pojmenovala po Trumpovi

Charita přiměla indickou ves, aby se pojmenovala po Trumpovi

24 / 06 / 2017, 10:30Zprávy
Indové dopravili do vesmíru první český technologický satelit

Indové dopravili do vesmíru první český technologický satelit

23 / 06 / 2017, 12:30Zprávy
Má legendární nůž kukri tvar podle zbraně jízdy Alexandra Velikého?

Má legendární nůž kukri tvar podle zbraně jízdy Alexandra Velikého?

17 / 06 / 2017, 12:00Survival

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: