Únava za volantem už bude minulostí. Náramek zachraňuje životy ,,ospalých" řidičů

Únava za volantem už bude minulostí. Náramek zachraňuje životy ,,ospalých&quote; řidičů
Autor: Screenshot YouTube|Popisek: náramek
02 / 08 / 2017, 10:00

Pokud řidič usíná za volantem, náramek jej vzbudí silným elektrickým šokem.

Tento speciální náramek vytvořený start-upem Creative Mode z lotyšské Rigy jistě ocení hlavně řidiči na dlouhých trasách, kdy jim hrozí únava a následný mikrospánek.

psali jsme: Novou přístupovou jednotku 2N® Access Unit Fingerprint Reader nelze obelstít. Akceptuje jen skutečný otisk prstu

Zařízení se připevní na ruku a začne monitorovat řidičův srdeční rytmus a také míru ,,vyprodukovaného" potu. Má k dispozici 16 senzorů, které důsledně měří tyto hodnoty. Pokud řidič z důvody únavy usíná, nebo jej přepadně náhlý mikrospánek, náramek na základě tohoto monitoringu začne vibrovat a posléze vpraví řidičovi do těla silnější elektrický šok, který jej spolehlivě probudí. Má navíc zvýšit hladinu hormonů serotoninu a kortizolu v krvi.

 

 

Vlad Ilyin, zakladatel společnosti Creative Mode, prohlásil, že k vytvoření důmyslného ,,záchranéého" zařízení jej vedly vlastní zkušenosti s únavou za volantem. ,, Já i moji přátelé kolem mě si všímají, že za volantem jsou často unavení z dlouhých cest," řekl serveru Digital Trend Ilyin, který zdůraznil, že jeden z jeho přátel za volantem z důvodu únavy usnul a narazil do stromu.

psali jsme: VIDEO: Drony jako zachránci životů. Na ,,palubě" ponesou defibrilátory

V roce 2016 tak v Ilyinovi začala zrát myšlenka dát dohromady tým, který by začal pracovat na takovém zařízení, které by zabránilo únavě řidičů především na dlouhých trasách. Výsledkem je náramek, který může na silnicích elektrickým šokem zabránit nejhoršímu. Zařízení má být podle představitelů Creative Mode cenově dostupným a jeho cena se bude pohybovat zhruba kolem 5 000 korun.

Zdroj: dailymail.co.uk

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: