Ruské stíhačky trénují přistání na rozbitém letišti

Ruské stíhačky trénují přistání na rozbitém letišti
Autor: Ruské ministerstvo obrany|Popisek: Mig-31
10 / 01 / 201716:00

Ruské ministerstvo obrany zveřejnilo snímky záchytných stíhačů MiG-31 Pacifické flotily, jak trénují přistání na "rozbitém" letišti Jelizovo na Kamčatce.

Mig-31

Psali jsme: Ruské letectvo obdrželo první modernizované Migy 31BM

Mig-31

MiG-31 (kód NATO Foxhound) je nadzvukový těžký přepadový stíhač sovětské konstrukce a je aktuálně nejrychlejším vojenským letadlem na světě v aktivní službě. Je schopen vystoupat do výšky až 21 000 metrů a zasáhnout satelity nepřítele na nízkém orbitu do 75 kilometrů. Teoreticky by měl být schopen i zasahovat vůči cílům letícím rychlostí až 5 Machů.

Mig-31

Těžký dvoumotorový hornoplošník má ve své konstrukci výrazné zastoupení hliníkových a titanových slitin, každý člen posádky sedí ve vlastní hermetické kabině na vystřelovacím sedadle.

Mig-31 je schopný dosáhnout rychlosti až 3 000 km/h ve výšce 17 500 metrů, dolet stíhače v nadzvukovém režimu je 2 135 km. Jeho rychlost z něj činí po vyřazení amerických SR-71 do důchodu nejrychlejší sériově vyráběné letadlo ve službě. Je zároveň jedním z mála stíhačů, schopných likvidovat nízkoletící řízené střely. Letka o čtyřech strojích se vzájemnou výměnou dat je schopná ovládnout až 1 000 kilometrů vzdušného prostoru.

Verze Mig-31M nese osm střel dlouhého doletu R-33 nebo R-77PD, kanon je šestihlavňový o ráži 23 mm.

Zdroj: Ru MoD, Wikipedie

Podobné články

Tagy článku

Newsletter

Dostávejte naše nejlepší články na email
Váš e-mail:
   

Anketa

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: