Samořiditelné ,,signální" auto ochrání novináře před kyberútoky

Samořiditelné ,,signální&quote; auto ochrání novináře před kyberútoky
Autor: flickr.com (CC BY-ND 2.0) |Popisek: samořiditelný vůz
16 / 07 / 2017, 10:15

Samořiditelné ,,signální" auto je navržené tak, aby ochránilo novináře před kyberútoky.

Absolvent britské Royal College of Art Armin Peters navrhl koncept auta, které má poskytnout novinářům a jejich štábům ,,neproniknutelný" prostor pro jejich práci. Samořiditelný vůz by měl především ochránit novináře před nežádoucími kyberútoky.

Auto navrhl Peters jako ,,mobilní zasedací místnost" určená pro novináře, kteří se obávají vzrůstajícího tlaku ohledně jejich bezpečnosti a soukromí. ,,Navrhuji ideální mobilní pracovní prostor zítřka pro novináře. V éře hyperspojené mobility je ochrana (novinářových) dat velkým požadavkem," prohlásil ke svému záměru Peters. ,,Pro novináře je digitální bezpečnost více důležitá než pro ostatní. Vyžadují takové pracovní prostory, které by ochránilo je a jejich zdroje proti sledování," dodává Peters k projektu.

Impulsem pro návrh samořiditelného vozu, který by odolal kyberútokům a ochránil digitální data žurnalistů, bylo Petersovo zjištění, že 39% novinářů v Evropě je cíleně sledováno. Konstrukce vozu tak bere v potaz kromě vnitřního komfortu a potřebných technologie v uzavřeném prostoru hlavně ochranu proti sledování a kyberútokům.

související: Kybernetický útok paralyzuje britské nemocnice

Auto samotné se pak skládá ze dvou částí - spodní strana obahuje samořiditelné mechanismy, kdežto horní ,,sekce" funguje jako Faradayova klec, která blokuje WI-FI a další signály. Interiér vozu má pak navodit pocit, že novináři sedí kolem ,,kulatého" stolu. Uprostřed prostoru má být podle Peterse nainstalován 3D projektor. Takto uzpůsobený interiér auta má v ideálním případě  zajistit soukromí pro novináře, ochranu proti sledování a digitální bezpečnost.

 

Zdroj: dezeen.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: