První vozy Tatra Force pro Chile

První vozy Tatra Force pro Chile
Autor: Tatra Trucks
16 / 07 / 2017, 13:00

Tatra připravila ve spolupráci s partnerskou společností HTH Global Mining S.A. první tři vozidla obchodní řady TATRA FORCE v provedení podvozku 4x4 s oběma nápravami řiditelnými.

Nové obchodní teritorium je v Chile pokryto prozatím třemi spolupracujícími organizacemi působícími v pozici prodejců a poskytovatelů servisního zázemí pro vozidla TATRA. Důležitou prodejní a servisní společností vozidel TATRA a také solidním hráčem na poli prodeje vozidel vhodných pro práci v dolech, osvětlovací techniky a bezpečnostních zařízení pro práci v důlních dílech je chilská firma HTH Global Mining S.A. Jedním z výsledků dlouhodobého zájmu společnosti o výrobky Tatra je současná objednávka a dodávka tří tzv. civilních rámových podvozků TATRA FORCE 4x4.1R určených pro montáž účelových nástaveb s následným provozem v horských oblastech.

Tatra Force

V Chile působí v rámci prodeje a poskytování servisu vozů TATRA ještě další dvě společnosti: COS-Brokers Ltda. a EXCELENCE SpA. První je zaměřena více-méně na vozidla obchodní řady TATRA PHOENIX, druhá potom na naše hasičské speciály.

Těžké provozní podmínky

Vozidla TATRA FORCE 815-7T5R21.42A 4x4.1R budou provozována ve specifických podmínkách horských a vysokohorských silnic, přirozeného terénu i těžebních děl. Těžební oblasti jsou charakterizované úzkými nezpevněnými komunikacemi s otvory (tunelového typu) s rozměry (4x4 m), svahy v hodnotách 35 % až 45 %, blátivými či skalnatými úseky, nebezpečnými ostrými zatáčkami. Teploty kolísají v rozsahu -5 0C až 45 0C. Vozidla se budou při rychlostech 5 km/h až 45 km/h pohybovat v nadmořských výškách 3000 m.n.m. až 4200 m.n.m. Denní kilometrový proběh je počítán v hodnotách cca 170 km, z čehož polovina bude probíhat při plném využití užitečné hmotnosti.

Tatrovácká technika

Vozidla jsou odvozena z hasičského speciálu T 815-7T5R21.371 s tím, že k hlavním konstrukčním rozdílům patří zadní řízená náprava systémem VSE, použití kolových redukcí, dvoudveřová, krátká, kabina s integrovanými systémy ROPS/FOPS, bubnové brzdy a rozvor náprav 4182 mm.

Celková hmotnost vozidla dosahuje 18 t (9t + 9t). K pohonu slouží osvědčený vzduchem přímo chlazený motor TATRA T3D-928-21 emisní specifikace Euro V, s maximálním výkonem 280 kW a maximem točivého momentu na hranici 1800 Nm. Technické a výkonové hodnoty motoru zprostředkovává na kola obou hnaných náprav mechanická převodovka TATRA 10TS180 (systém řazení TATRA-NORGREN), přídavná převodovka TATRA 2,30 TRK 1,1/1,8 a převodové redukce v nábojích kol. Pohon kol obou náprav je stálý (dělič momentu). Odpružení obou náprav je pneumatické, doplněné zkrutnými stabilizátory.

Zdroj: Tatra Trucks

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: