Ipsos: Většina Čechů virtuálním měnám nevěří a nechce je koupit

Ipsos: Většina Čechů virtuálním měnám nevěří a nechce je koupit
Autor: pixabay.com|Popisek: ilustračný obrázok
13 / 09 / 2017, 07:00

Většina Čechů virtuálním měnám, jako je například bitcoin, nedůvěřuje a neuvažuje o jejich nákupu.

Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro firmu TopForex, která se zabývá zprostředkováním obchodů na měnových trzích. Podle TopForexu se na nedůvěře lidí k virtuálním měnám podílí neznalost fungování těchto měn i kolísání jejich hodnoty.

Že virtuálním měnám nevěří, uvedlo zhruba 51 procent účastníků průzkumu. "Důvody jsou různé: od nedostatečné znalosti virtuálních měn a jejich počítačových algoritmů, až po vysokou volatilitu směnných kurzů těchto měn," sdělil výkonný ředitel společnosti TopForexu Ivor Lehotan. Důvěru kryptoměnám vyjádřilo 23 procent lidí. Přes 28 procent Čechů považuje virtuální měny jen za dočasnou módní záležitost.

Více než čtvrtina Čechů podle průzkumu žádnou virtuální měnu nezná. Pokud už si dotázaní vybavili nějakou alespoň podle jména, nejčastěji jmenovali bitcoin. O něm již slyšelo 67,5 procenta účastníků průzkumu, kdežto některou z ostatních virtuálních měn si vybavilo jen několik procent lidí.

Ačkoli většina Čechů bitcoin zná, koupilo si ho jen 6,8 procenta dotázaných a o koupi uvažuje zhruba čtvrtina lidí. Naopak téměř 90 procent Čechů si nikdy nekoupilo žádnou kryptoměnu a dvě třetiny lidí o koupi neuvažují ani do budoucna. Názor na virtuální měny se ale liší podle věku dotázaného. Větší důvěru a ochotu do kryptoměn investovat vyjadřovali podle Ipsosu lidé ve věku do 35 let.

Průzkum prováděl Ipsos na začátku září prostřednictvím online dotazování. Zúčastnilo se ho 500 lidí z České republiky ve věku od 18 do 65 let.

Zdroj: ČTK

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: