Rok 2016 byl jedním z nejbezpečnějších v civilní letecké dopravě

Rok 2016 byl jedním z nejbezpečnějších v civilní letecké dopravě
Autor: Flickr.com|Popisek: letadlo
03 / 01 / 2017, 14:30

Uplynulý rok byl jedním z nejbezpečnějších v historii civilní letecké dopravy. Při leteckých neštěstích podle hamburského centra JACDEC, které vyhodnocuje data z leteckých nehod, loni ve světě zahynulo 321 lidí, podle nizozemského střediska pro leteckou bezpečnost (ASN) jich bylo 325.

Nejtragičtější nehodou civilního stroje byl loni pád letadla bolivijských aerolinek v Kolumbii, při němž zahynulo 71 lidí včetně členů brazilského fotbalového týmu Chapecoense.

ASN napočítalo v loňském roce celkem 19 leteckých neštěstí, při kterých došlo k úmrtí cestujících či členů posádky. Uskutečnilo se přitom 35 milionů civilních letů a letecké společnosti přepravily kolem 3,7 miliardy pasažérů, tedy téměř dvanáctkrát více než v roce 1970.

JACDEC a ASN používají při vedení statistiky počtu mrtvých při leteckých neštěstích různé metody. Obě střediska ale zahrnují do statistiky pouze civilní stroje. Například havárie ruského vojenského letadla, které se o Vánocích zřítilo do Černého moře a na jehož palubě zahynulo 92 lidí včetně členů uměleckého souboru Alexandrovci, do jejich statistik započtena není.

Statistická pravděpodobnost, že člověk přijde při civilním letu v důsledku havárie o život, byla v semdesátých letech v průměru jedna ku 264 000. Loni to bylo jedna ku 12 847.000. Létání se tak od sedmdesátých let stalo téměř padesátkrát bezpečnějším, uvedlo německé centrum, které se leteckou bezpečností zabývá.

V roce 2015 JACDEC napočítal 521 mrtvých při nehodách civilních strojů, ASN 560. Pobouření předloni vyvolala především havárie stroje společnosti Germanwings na cestě z Barcelony do Düsseldorfu, kterou úmyslně způsobil druhý pilot Andreas Lubitz. Zahynulo při ní 150 lidí.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace
e-mail:
heslo:
CapsLock je aktivní.
Chyba: zadaný e-mail nebo heslo je špatně!
e-mail: