Bude armáda jezdit v Jeepech, Mercedesech nebo Dacii?

Bude armáda jezdit v Jeepech, Mercedesech nebo Dacii?
Popisek: Jeep na IDETu 2017
18 / 02 / 2019, 15:00

Zatím to vypadá, že pokud by byla hlavním výběrovým kritériem cena, upravená Dacia by mohla vyhrát na celé čáře.

Vozy asi 20 výrobců byly otestovány v rámci Průmyslových dnů v roce 2017 na polygonu ve Vyškově a cílem bylo připravit se na výměnu starých vozidel značek UAZ a Land Rover, které jsou mnohdy starší, než jejich řidiči.

UAZ 469B byl vyvinut jako následník GAZu 69 a v ozbrojených silách je používán od roku 1973 a je i ve výzbroji chemických a spojovacích jednotek AČR.

Vozy Land Rover jsou používány ve dvou verzích, Defender 110 Tdi pro přepravu osob nebo materiálu do hmotnosti 1 tuny, nebo ve verzi Defender 130 Kajman k plnění bojových a speciálních úkolů výsadkového praporu. Kajman může být přepravovány vzduchem a vysazován na padácích z vrtulníků. Je vybaven například protistřepinovou ochranou nebo řezačem drátů a zařízením pro uchycení lafetové výzbroje.

Vozidel této kategorie, tedy 2-4 tuny, slouží v naší armádě asi 740 značky Land Rover a 630 sovětských UAZů. Testů se účastnily vozidla firem Jeep, Mercedes, Dacia, Renaultu, VOP nebo SVOS. Většinu z nich bylo navíc možné spatřit na stáncích firem během veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET 2017.

Rámcová zakázka na terénní automobil osobní by měla být vyhlášena ještě letos. Celková suma na pořízení 1 200 automobilů je asi dvě miliardy korun.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace