Admirál Kuznetsov vs. HMS Queen Elizabeth. Rusi označili najnovšiu britskú lietadlovú loď za ''vhodný námorný cieľ''

Admirál Kuznetsov vs. HMS Queen Elizabeth. Rusi označili najnovšiu britskú lietadlovú loď za ''vhodný námorný cieľ''
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0)|Popisek: HMS Queen Elizabeth
30 / 06 / 2017, 15:30

Britský minister obrany Michael Fallon nešetril kritiku na adresu ruskej lietadlovej lodi Admirál Kuznetsov, Rusi tejto kritike nenechali nič dlžní.

Toto vyhlásenie prichádza krátko po tom, ako britský minister obrany Michael Fallon vyhlásil, že Rusi budú 65 000 tonovú HMS Queen Elizabeth Britom závidieť.

''Keď ste videli ten starý, schátraný Kuznetsov, ako sa pred niekoľkými mesiacmi plavil cez La Manche, myslím si že Rusi sa budú na našu loď pozerať trošku so závisťou,'' povedal Sir Michael Fallon, ten v minulosti túto lietadlovú loď označil dokonca za "loď hanby''.

Hovorca ruského ministerstva obrany Igor Konashenkov povedal, že Fallonovo "vyvýšené" vyhlásenie ukazuje jeho "očividnú nevedomosť námornej vedy".
Konashenkov taktiež zdôraznil, že súčasťou výzbroje Admirál Kuznetsova sú aj protiletecké, protiponorkové či protiraketové systémy.

''Narozdiel od vlajkovej lode Admirála Kuznetsova, britská HMS Queen Elizabeth je len veľký vhodný námorný cieľ," podotkol Konashenkov.

Hovorca ruského ministerstva obrany taktiež odporučil Kráľovskému námorníctvu, aby nepreukazovalo ''krásu'' svojej lietadlovej lode bližšie ako niekoľko stoviek kilometrov od svojho ''vzdialeného príbuzného.'' Informuje o tom portál Rt.com.

Lietadlová loď HMS Queen Elizabeth vyplávala v pondelok po prvý krát zo škótskych dokov. Je dlhá 280 metrov a váži neuveriteľných 65 000 ton.

Briti si od tejto lodi veľa sľubujú, pracovalo na nej cez 11 000 pracovníkov, po dobu osem rokov. Loď budú poháňať dve plynové turbíny s výkonom približne 48 000 koní, náklady na jej vývoj a zostrojenie ''pohltili''  astronomických šesť miliard libier, a táto loď sa teda stala najdrahším plavidlom v histórií Royal Navy.

Jej ''náprotivok'' admirál Kuznetsov vstúpil do aktívnej služby v roku 1991 - v umierajúcich dňoch Sovietskeho zväzu a je súčasťou ruskej severnej flotily pri Murmansku. Posledné obdobie zužovali Kuznetsova viaceré technické problémy, ktoré si vyžiadali miliónové investície do modernizácie. 

Písali sme:

Zdroj: Telegraph.co.uk

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace