Aero Vodochody prodává čtyři letouny L-39NG do Senegalu

Aero Vodochody prodává čtyři letouny L-39NG do Senegalu
Autor: CS92 – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0|Popisek: Aero L-39NG technology demonstrator, NATO Days 2016, Ostrava Airport, Czech Republic
05 / 04 / 2018, 07:00

Odolena Voda (u Prahy) - Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí. Čtyři letouny L-39NG si koupí africký stát Senegal. Hodnotu kontraktu firma neuvedla. Mluvčí Aera Vodochody Tobiáš Tvrdík to dnes uvedl v tiskové zprávě.

Objednávka Senegalu zahrnuje pořízení čtyř letounů L-39NG ve verzi lehkého bitevníku, které budou zároveň disponovat také schopnostmi pro kompletní výcvik pilotů. Oznámený obchod zároveň zahrnuje přecvičení pilotů na letoun L-39NG, výcvik instruktorů a výcvik pro letecký boj, dále pak zaškolení mechaniků, dodávku náhradních dílů, dodávku vybavení pro pozemní podporu a služby logistické podpory.

"Letoun L-39NG představuje budoucnost Aera Vodochody, které vyrábí své vlastní letouny již od roku 1919. L-39NG vychází z úspěšného aerodynamického konceptu stávajících L-39, je ovšem vyroben za použití nových technologií a obsahuje moderní systémy," uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo. Aero Vodochody podle něj má v současné době v pokročilé fázi další dva kontrakty na nové letouny L-39NG.

V lednu Aero Vodochody zahájilo provoz linky na před-sériovou výrobu letounů L-39NG, v rámci níž montuje první čtyři letouny. První a čtvrtý letoun poslouží k letovým zkouškám, druhý vyrobený kus bude připravený pro statické zkoušky a třetí pro únavové zkoušky. První let předsériového letounu L-39NG je naplánovaný na konec roku 2018. Dodávky letounů zákazníkům by měly započít v roce 2020.

Již dříve byla úspěšně zrealizována zakázka OMNIPOLu ve spolupráci s dodavatelem VR Group a.s., kdy byly dodány nejmodernější letecké trenažéry pro cvičné vojenské letouny L-39 zemím ležící v Africkém rohu. 

Aero je největším výrobcem letecké techniky v ČR. Zabývá se vývojem, výrobou, prodejem a servisem vojenské i civilní letecké techniky. Kromě vlastních letadel se podílí například na vývoji a výrobě křídla malých dopravních letounů typu CSeries Bombardier a vývoji a výrobě komponent pro vojenský dopravní letoun KC-390 Embraer. Dodává také kokpity pro vrtulníky UH-60M Black Hawk.

Zdroj: ČTK

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace