Američané testují nový podvozek pro pásová BVP M2 Bradley

Američané testují nový podvozek pro pásová BVP M2 Bradley
30 / 01 / 2020, 13:00

Armáda Spojených států zahájila testování vylepšené verze pásového BVP M2 Bradley. Od standardních vozidel ji odlišuje především podvozek, který umožňuje vozidlo podle potřeby zvednout nebo snížit podle konfigurace terénu.

Testování provádí armáda v Yuma Proving Ground v Arizoně, což je vojenský prostor o rozloze 3387 km2 na severozápadě Sonorské pouště. Účelem testování je prověřit nový podvozek v reálných podmínkách provozu, a také snížit časovou náročnost jeho údržby. Nová verze je stále ve fázi projektu, a testované vozidlo jen využívá jejích vybraných prvků. Podle vyjádření testovacího důstojníka jde o zcela nové řešení. Testování bude probíhat minimálně rok, než projekt postoupí do další fáze.

Modernizace a udržování pásových vozidel Bradley jsou nezbytné mj. proto, že se nedaří rozběhnout tendr na jeho náhradu. Dílem proto, že armádní požadavky jsou poněkud náročné a výrobci potenciálně vhodných typů jim nemohli, prozatím, vyhovět. Probíhající výběrové řízení v rámci programu OMFV (Optionally Manned Fighting Vehicle) bylo nedávno ukončeno bez výsledku, když z něj postupně vypadly přední světoví výrobci jako BAE Systems, Rheinmetall a PSM.

Nový systém pro M2 Bradley je podle všeho postaven na hydro-pneumatickém odpružení od společnosti Horstman Holdings Ltd, který byl vyvinut v polovině 90. let původně pro britský program Future Scout Cavalry System (FSCS) Tracer a americké programy Future Combat System, s cílem podvozek zjednodušit a snížit prostorovou náročnost jeho instalace na korbě vozidla.

Nástupce současných BVP Bradley měl být zařazen do výzbroje v roce 2026. Je celkem jisté, že se to nestane, a že M2 Bradley bude tvořit hlavní výzbroj americké mechanizované pěchoty (a M3 jako průzkumné vozidlo jezdectva) ještě nějakou dobu.

Zdroj: kyma.com

Tagy článku

-->