Americké letectvo zakázalo lety bombardérů B-1B již podruhé za méně než rok

Americké letectvo zakázalo lety bombardérů B-1B již podruhé za méně než rok
01 / 04 / 2019, 11:00

Během rutinní inspekce byla objeven potenciální problém se systémem padáků u vystřelovacích sedaček pro piloty, zasahující celou flotilu těchto strategických bombardérů.

US Air Force uvedlo, že potencionální problémy jsou spíše procesním otázkou a nijak nesouvisí s předchozími problémy strojů B-1B z léta loňského roku. Jako prevenci nařídil holistickou prohlídku všech strojů B-1B, až budou kontroly evakuačního systému letadel kompletní a problém vyřešen, vrátí se B-1B opět do vzduchu.
Jedná se o problémy s prvním padákem, který se rozloží po vystřelení člena posádky bombardéru.

Nyní tedy začnou kontroly na všech 62 strojích B-1B, kterými americké letectvo disponuje.

Naposledy byly bombardéry uzemněné díky problémům s evakuačním systémem loni v červnu poté, co došlo v květnu k incidentu stroje B-1B Lancer, kdy během nebezpečí při letu nedošlo k vystřelení sedaček. Během incidentu, který se stal 1.května 2018 nedošlo k žádnému zranění členů posádky.

Počátky bombardéru se datují šedesátými léty, kdy USAF požadovala zkonstruovat rychlý stroj, který by byl schopný proniknout sovětskou vzdušnou obranou a udeřit na strategická místa Sovětského svazu jadernými zbraněmi.

Konstrukce stroje se ujala společnost North American Rockwell, která začala podle zadání USAF na stroji během šedesátých let pracovat. Původní označení letounu bylo B-1A. Na počátku sedmdesátých let v předstihu získala společnost Rockwell zakázku na výrobu 240 kusů B-1A. První let potom absolvoval prototyp 23. prosince 1974. Do služby byla verze B-1B zařazena v roce 1986.

 

Zdroj: Airforcetimes.com

 
 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace