„Chcete kamion od Škodovky“. Pár hodin po otevření obálek a tendr na BVP už zesměšňuje koaliční poslanec

„Chcete kamion od Škodovky“. Pár hodin po otevření obálek a tendr na BVP už zesměšňuje koaliční poslanec
28 / 03 / 2019, 13:30

Ve středu odpoledne ministr obrany Lubomír Metnar spolu s náčelníkem generálního štábu Alešem Opatou zveřejnili část specifikací armádního „tendru století“ na dodávku více než 200 kusů BVP za 53 miliard korun. Po pár hodinách se do podmínek otevřeně opřel koaliční poslanec z ANO Pavel Růžička.

Bývalý voják, který zasvětil armádě více než 21 let a několikrát se zúčastnil vojenských operací v Kosovu a Iráku Pavel Růžička nas vém twitterovém účtu otevřeně zkritizoval specifikace, které v podstatě vylučují ze soutěže dva uchazeče ze čtyř a zesměšnil postup Ministerstva dovětkem, že to je jako chtít kamion od Škodovky. 

 

Pověřený náměstek ministra obrany pro řízení sekce vyzbrojování a akvizic Filip Říha a plukovník Ctirad Gazda z oddělení projektu pořízení BVP včera odtajnili část specifikací. Nová BVP musí například uvézt jedenáct vojáků, a to řidiče, střelce, velitele vozu, dva specialisty a šest vojáků takzvaného roje, a musí mít kanon ráže 30 milimetrů. Další specifikací je kupříkladu osádková věž, na níž Růžička narážel. Tato premisa de facto vyřazuje z tendru nejbezpečnější BVP PUMA od německého konsorcia PSM.

Napětí bylo cítit při středeční oficiální části na ministerstvu obrany. Když zástupci firem PSM, BAE, General Dynamics a Rheinmetall otevřeli obálky se specifikacemi a začali studovat, rozhostilo se po místnosti hrobové ticho.

Tendr budeme i nadále sledovat...

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.