Chcete si koupit tank? V Kanadě možná koupíte tank Leopard

Chcete si koupit tank? V Kanadě možná koupíte tank Leopard
Autor: redakce|Popisek: Tanky Leopard budou na prodej
13 / 02 / 2018, 10:15

Kanadská armáda řeší situaci, co udělat s vyřazenými tanky Leopard 1. Tento legendární tank německé výroby je považován za zastaralý a nepotřebný. Kupec se zatím neobjevil

Tiskový mluvčí kanadského ministerstva obrany Daniel Le Bouthillier se nedávno nechal slyšet, že kanadské ministerstvo má stanovený postup pro prodej přebytků armádního zařízení. Nyní je stav ve fázi, že se vytváří plán na likvidaci a připravuje se právní rámec pro vyjmutí vojenského materiálu a plán likvidace nepotřebného materiálu rozmýšlí nad zvýšením rozpočtu obrany pomocí prodeje. Další možností je rozebrání a úplná likvidace.

Leopard 1 byl první tank, který se začal vyrábět na území bývalého západního Německa po skončení války. Tento tank vyjel z továrny v roce 1965, tedy 20 let po skončení Druhé světové války. Mnichovská zbrojovka Krauss-Maffei do dnešních dnů vyrobila 6485 kusů tanku v různých variantách. Jedná se o konvenční tank, který se proslavil například slušnou rychlostí při jízdě na polních cestách. Oceňován je také pro svou odolnost a spolehlivost. Navržen byl společností Porsche a uplatnění nalezl v několika armádách, jako například v Belgii, Řecku, Dánsku, Itálii, Turecku, Austrálii a samozřejmě v Kanadě.

Psali jsme: Kanadská armáda řeší situaci, co udělat s vyřazenými tanky Leopard 1

Právě Kanada pořídila koncem sedmdesátých let 114 kusů modifikované varianty v modelu Leopard C1, které koupila pro pozemní vojsko. Vzhledem k tehdejší situaci studené války byla jejich většina umístěna právě v Německu a jen několik kusů bylo umístěno do kanadské vojenské základny v New Brunswicku.

Se skončením studené války a postupnému vyřazovaní zastaralých tanků začala armáda stahovat tyto stroje do svých vojenských základen. Ty se nyní nacházejí v Albertě, Quebecu a právě New Brunswicku.

Leopard 1 je určen pro posádku 4 mužů. S bojovu hmotností 40 tun. V čele korby má pancířování 70 mm, v boku korby 30 mm, ve stropu korby 10 mm a dno korby 15 mm. Boky a záď mají pancířování 60 mm. Kapalinou chlazený vícepalivový motor MTU MB 838 CaM-500 má výkon 619 kW při 2200 otáčkách za minutu. Má 4 rychlosti vpřed a 2 rychlosti vzad. Je vyzbrojen kanónem L7A32 v ráži 105 mm, spřaženým kulometem MG 3 v ráži 7,62 mm a MG 3 k případné protiletadlové obraně a zadýmovacími granátomety 2x4. Celková délka Leoparda 1 s hlavní namířenou vpřed je 9543 mm, délkou korby 3250 mm, výškou 2613 mm a světlostí 440 mm.

K nejlépe hodnoceným vlastním patří rychlost přesunu. Konkrétně je jeho maximální rychlost 62 km/hod.. V terénu je tato rychlost 25 až 40 km/hod. a při zpátečce dokonce 24 km/hod. S obsahem nádrže 985 litrů má dojezd na silnici 600 km.

Po roce 1990 začala sláva tohoto stroje upadat a byl přeřazen do druhé kategorie. Použit byl například v jugoslávské válce nebo v Afganistánu. 

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Historie - nímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: Ottawacitizen.com, Panzernet.net

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace