Francie si objednala další útočnou ponorku s jaderným pohonem třídy Barracuda. Chce dohnat náskok Američanů a Britů

Francie si objednala další útočnou ponorku s jaderným pohonem třídy Barracuda. Chce dohnat náskok Američanů a Britů
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0) |Popisek: Francouzská ponorka FS Amethyste
25 / 05 / 2018, 11:00

Ministryně obrany Florence Parlyová na začátku května oznámila, že Francie si objednala pátou útočnou ponorku s jaderným pohonem třídy Barracuda.

Původní záměr předpokládal, že pátá ponorka z této třídy bude objednána pro francouzské námořnictvo v blíže neurčité době během tohoto roku. Plán vojenského rozpočtu na roky 2019 - 2025, který byl předložen v únoru 2018, pak počítá s financováním šesti jednotek třídy Barracuda, jimiž jsou Suffren, Duguay-Trouin, Tourville, Dupetit-Thouars, Duquesne a De Grasse. 

psali jsme: Nová americká ponorka na KLDR. US Navy staví nejmodernější plavidlo s odstrašujícím arzenálem

Stavba první ponorky z této třídy - Suffren - začala v roce 2007 a podle plánu má být dodána francouzskému námořnictvu v roce 2020.

Práce na nové třídě jaderných ponorek začaly v roce 1998, když si Francie uvědomila nutnost stavby nové třídy ponorek s jaderným pohonem, přičemž měla v tomto směru zpoždění za USA či Velkou Británií, respektive za třídami jadernými ponorek Virginia a Astute.

psali jsme: Čína v obavách: Mohou USA udělat z Tchaj-wanu ,,ponorkovou velmoc"?

Designové práce na třídě Barracuda začaly v roce 2002 a v roce 2006 byl uzavřen kontrakt mezi francouzským ministerstvem obrany a státem vlastněné zbrojařské firmy DCN (později přejmenované na DCNS, respektive Naval Group) na 7,9 miliard Euro na stavbu nových ponorkových jednotek. Společnost Areva pak měla za úkol dodat jaderné komponenty ponorkám. Třída Barracuda postupně nahradí útočné ponorky starší třídy Rubis z 80. let a novější ponorky třídy Amethyste.

psali jsme: Tichý ruský zabiják: Černomořská flotila zařazuje nové dieselelektrické ponorky

Nové ponorky třídy Barracuda s výtlakem 4765 t na hladině a 5300 t pod hladinou mají být větší nez ponorky třídy Rubis. Má být u nich uplatněna i technologie stealth, která snižuje jejich hlučnost a šanci být zachycena radarem. Ponorky budou 99 metrů dlouhé, 8,8 metru široké. Ponorka bude moci dosáhnout rychlosti 14 uzlů na hladině, 25 uzlů pod hladinou. Výzbroj pak budou tvořit čtyři torpédomety, na palubě ponorky bude neseno až 18 dlouhých zbraní, jako například těžká torpéda F21, protilodní střely SM.39 Exocets nebo protizemní střely MdCN.

Nepřehlédněte na Security magazínu: Survival - jak se chovat, abyste přežili v pustině nebo džungli? A kam se schovat před teroristickým útokem? S námi víte více

 

Zdroj: nationalinterest.org

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace