GDELS dodává do Švédska další mostní systémy M3. Jde o nejmodernější řešení v rámci NATO

GDELS dodává do Švédska další mostní systémy M3. Jde o nejmodernější řešení v rámci NATO
Autor fotografie: GDELS, Public domain|Popisek: Mostní systém M3
10 / 09 / 2024, 13:00

Společnost General Dynamics European Land Systems-Bridge Systems získala kontrakt na dodávku čtvrté série obojživelného mostního a převozního systému M3 pro švédskou armádu. Příslušná smlouva byla včera podepsána s úřadem pro zadávání veřejných zakázek Försvarets Materielverk (FMV).

Díky nové zakázce Švédsko dále rozšiřuje svou flotilu plovoucích mostních systémů. V budoucnu bude jeho flotila mostů M3 stačit k překonání překážek o celkové šířce 400 metrů. šířku překážky. Ozbrojené síly mají k dispozici také pontonový mostní systém IRB (Improved Ribbon Bridge) a kopulové adaptéry pro společné použití obou typů mostů. To zahrnuje i nasazení s vhodně vybavenými partnerskými státy, jako jsou USA, Velká Británie, Německo, Nizozemsko a Lotyšsko. Švédsko tak čerpá ze zkušeností získaných z operačních zkušeností, cvičení, výcviku a studií z posledních let a bude hrát v rámci NATO průkopnickou roli, pokud jde o interoperabilitu.

Dr. Christian Kauth, viceprezident a výkonný ředitel GDELS-Bridge Systems, (vlevo) a brigádní generál Jonas Lotsne, FMV

M3 je nejmodernější a nejrychleji nasaditelný mostní systém

 

Obojživelný mostní a trajektový systém M3 je nejrychlejším prostředkem pro překonávání vodních překážek, jimiž Aliance disponuje. Může být použit jako plovoucí most nebo k převozu i těch nejtěžších bojových tanků a dokáže překonávat i široké vodní překážky. Terénní vozidlo M3 lze  přistavit k vodě a během několika minut je připraveno k akci, což je na moderním bojišti rozhodující faktor. Systém se osvědčil v široké škále klimatických a topografických podmínek, od tropů po Arktidu.

M3 je nejmodernější a nejrychleji nasaditelný obojživelný mostní a převozní systém na světě, pokud jde o nosnost, dobu montáže a manévrovatelnost na vodě i v terénu. Nabízí vysokou mobilitu, dostupnost a bezproblémový přechod ze souše na vodu a zvládne jej obsluhovat posádka pouhých dvou vojáků. Zvýšená úroveň automatizace systému zajišťuje nízké provozní náklady. Během cvičení NATO Anakonda 2016 provozovala kombinovaná ženijní jednotka německé a britské armády nejdelší plovoucí most M3, jaký byl kdy sestaven. Most dlouhý 350 m, který sestavilo 8 britských a 22 německých jednotek, byl sestaven za pouhých 35 minut a umožnil silám NATO překonat řeku Vislu v Polsku. Cílem cvičení bylo posílit vojenskou spolupráci, soudržnost a interoperabilitu v rámci NATO a jeho partnerských zemí.

Systém M3

Zátěžová kapacita a interoperabilita mostů M3 osvědčených v boji

 

Ať už je M3 používán jako most nebo jako vor, poskytuje nejmodernější nosnost až MLC 85 (T) / 132 (W). Přes M3 mohou přejíždět všechny typy hlavních bojových tanků (MBT) včetně Leopardu 2, M1A2 Abrams nebo Challengeru 2. M3 nabízí interoperabilitu s dalšími řešeními přemostění, jako jsou SRB (Standard Ribbon Bridge)/FSB (Floating Support Bridge)aIRB (Improved Ribbon Bridge). Společnost nabízí také spojovací zařízení, která kdykoli zajistí odpovídající kompatibilitu s dalšími systémy. Díky tomu je M3 vhodný pro koalice, které používají různé typy zařízení, ale pracují společně. M3 má rovněž simulátor, který pomáhá zajistit správnou úroveň výcviku a provozu.

Mosty společnosti GDELS byly úspěšně použity ve spojeneckých operacích, například v Iráku. Umožňují, aby vojenské operace probíhaly bez ohledu na terén v bojovém prostoru. Tyto zkušenosti jsou klíčem k propojení potřeb uživatelů s reálným bojovým prostředím. Mosty jsou vysoce mobilní, aby se minimalizoval vliv operačního terénu. Při navrhování flexibilních a víceúčelových platforem, které se hodí do každé krajiny, přispívají k logistice obranných sil.

Zdroj: Tisková zpráva

Tagy článku

-->