Historický mezník pro vozidlo Oshkosh JLTV. Bylo vyrobeno již 10 000 kusů

Historický mezník pro vozidlo Oshkosh JLTV. Bylo vyrobeno již 10 000 kusů
Autor: Oshkosh Corporation (Sebastian Saarloos) (CC BY-SA 4.0)|Popisek: Oshkosh JLTV
10 / 02 / 2021, 13:00

Oshkosh JLTV slaví úspěch: bylo vyrobeno již 10 000 kusů tohoto lehkého obrněného vozidla a je o něj stále zájem.

Oshkosh JLTV si připisuje významný úspěch - z výrobní linky sjelo lehké obrněné vozidlo s jubilejním pořadovým číslem 10 000 a u tohoto čísla rozhodně nezůstane, protože o další vozidla je stálý zájem. Předpokladem je, že jejich dodávky budou pro námořní pěchotu pokračovat do roku 2022, pro armádu pak až do roku 2040.

,,Tento mezník je skutečným odkazem oddanosti našeho týmu programu JLTV, který se stal hlavním článkem amerických pozemních sil. Vyrobit 10 000 kusů vozidla v necelých pěti letech je další důkaz našich schopností plnit požadavky našich domácích i zahraničních zákazníků nabídkou nejvýkonnějšího lehkého taktického vozidla za výbornou cenu," prohlásil k milníku viceprezident společnosti Oshkosh Defense George Mansfield.

A že se potvrzují Mansfieldova slova, dokazuje i skutečnost, že dosud obdržela společnost Oshkosh Defense objednávky na 18 126 těchto vozidel za celkovou částku přesahující 6 miliard dolarů.

Oshkosh JLTV je ,,duchovním nástupcem" vozidla Humvee. Byl byl vybrán hlavně proto, že v sobě spojuje zvýšenou mobilitu a rychlost s ochranou vozidla. K vývoji nového vozidla daly výrazný impuls operace amerických vojáků v Afghánistánu a Iráku, kde se vozidla Humvee ukázala jako málo odolná proti improvizovaným výbušným zařízením - IED. Vzhledem k tomu, že vozidla Humvee byla nedostatečně chráněná proti IED, stávala se osádka často oběťmi těchto zařízení.

Oshkosh JLTV má pokročilý design trupu, který byl právě vyvinut k tomu, aby zvýšil schopnost přežití posádky proti široké škále výbuchů a či balistických hrozeb. Oshkosh tvoří posádka o 2-4 mužích. Vozidlo může dosáhnout maximální rychlosti 113 km/h, dojezd činí 483 km. Vozidlo pohání motor Banks 866T o výkonu 340 koní. Oshkosh JLTV se dodává v několika variantách, například pick-upu, přepravníku osob a materiálu nebo přepravníku bojové stanice, která je místěna na střeše.

 

Zdroj: Defence Blog

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace