Italská armáda pořizuje pro svou mechanizovanou pěchotu nová kolová BVP Freccia

Italská armáda pořizuje pro svou mechanizovanou pěchotu nová kolová BVP Freccia
20 / 01 / 2020, 13:00

Objednávka italské armády na nejnovější dodávku stíhačů tanků Freccia 8x8 umožní, aby výrobní linka společnosti Iveco zůstala otevřená, dokud nebude dokončeno 381 vozidel v hodnotě 1,5 miliardy EUR, která již byla schválena parlamentem.

27. prosince 2019 byla v Palazzo Guidoni v Římě, sídle Generálního sekretariátu obrany a Národního ředitelství pro vyzbrojování, podepsána smlouva na nákup 30 obrněných vozidel Freccia 8x8 (5 v bojové verzi a 25 v protitankové verzi) s desetiletou integrovanou logistickou podporou.

Freccia jako samohybný minomet

Freccia VBM 8x8 je ve svých různých verzích (bojové vozidlo pěchoty, stíhač tanků, samohybný minomet, velitelsko-štábní vozidlo) obrněným bojovým vozidlem s prokázanou spolehlivostí a je výsledkem úzké spolupráce ministerstva obrany a italského zbrojního průmyslu v oblasti pokročilých technologií po stránce technické (za níž odpovídá Generální sekretariát obrany, Ředitelství pozemní výzbroje) i operační (armádní generální štáb).

Díky trupu navrženému k zajištění maximální ochrany osádky, výkonnému motoru Iveco, třem řídicím nápravám, věži HITFIST s kanónem ráže 25 mm a pokročilým systémům velení, řízení a spojení od společnosti Leonardo, zajišťuje VBM Freccia osádkám vynikající taktickou a strategickou mobilitu a ochranu v kombinaci s odpovídající palebnou silou v široké škále operačních scénářů. Protitanková verze je oproti bojovému vozidlu pěchoty navíc vybavena řízenými střelami Spike MR/LR.

Nová smlouva využívá prostředky přidělené v rámci ministerské úmluvy mezi ministerstvy obrany, hospodářského rozvoje a financí, přičemž v příštích letech (až do roku 2032) bylo na projekt VBM Freccia přiděleno přibližně 1,5 miliardy EUR. Smlouva znamená obnovení dodávek vozidel pro mechanizované jednotky italské armády (která má v současnosti čtyři mechanizované brigády v rámci divize Acqui s hlavním štábem v Neapoli; jejich pěší pluky jsou nebo budou vyzbrojeny především vozidly Freccia, lehkými taktickými vozidly VTLM Lince, případně pásovými obrněnými vozidly pěchoty Dardo).

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace