Izraeli bude dodáno 12 těžkých vrtulníků CH-53K

Izraeli bude dodáno 12 těžkých vrtulníků CH-53K
Autor: Lance Cpl. Molly Hampton, Wikimedia Commons|Popisek: CH-53K King Stallion
14 / 01 / 2022, 13:00

Izrael se dohodl minulý měsíc na kontraktu, v jehož rámci mu bude dodáno 12 těžkých vrtuníků CH-53K King Stallion a také dva tankovací letouny KC-46A Pegasus.

Izrael dosáhl ke konci prosince minulého roku dohody, na jejímž konci bude dodávka 12 těřkých transportních vrtulníků CH-53K King Stallion. V rámci dohody je zahrnuta i opce pro akvizici dalších 6 vrtulníků.

První stroj pak má Izrael obdržet v roce 2025, uvedl server USNI NEWS. Hodnota kontraktu činí okolo 2 miliard dolarů. Obě strany jednaly o dohodě několik let. Dodávky se uskuteční prostřednictvím zahraničního programu FMS (Foreign Military Sales).

Kontrakt kromě samotných vrtulníků zahrnuje rovněž motory T408-GE-400, náhradní díly a další přidružené vybavení. Vrtulníky CH-53K pak nahradí flotilu 23 dýchavičných izraelských strojů CH-53D Jasur, které slouží několik desítek let, a tak je obměna již nutná.

Společně s těžkými vrtulníky získá také Izrael dva tankery Boeing KC-46A Pegasus za 1,1 miliardy dolarů.

Vrtulníky CH-53K King Stallion, které jsou primárně určené pro americkou námořní pěchotu, mají nahradit flotilu strojů CH-53 Sea Stallion. CH-53 King Stallion, který je výkonnější variantou staršího CH-53E bude schopen unést až 16 tun nákladu. První let stroje se uskutečnil v roce 2015. USMC byl dodán první vrtulník v roce 2018. Vrtulník může letět rychlostí 261 km/h a jeho dolet je 852 km. Pohon CH-53 King Stallion obstarávají 3 turbohřídelové motory General Electric T408.

Námořní pěchota počítá s tím, se rozběhne plnohodnotná výroba vrtulníků v roce 2023. Po předpokládaném zařazení do služby v roce 2024 bude představovat Ch-53K nejvýkonnější vrtulník amerických ozbrojených sil.

Zdroj: USNI NEWS

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace