Jaderný křižník Admiral Nachimov – jaderné monstrum se vrátí k ruské flotile po zuby ozbrojené

Jaderný křižník Admiral Nachimov – jaderné monstrum se vrátí k ruské flotile po zuby ozbrojené
25 / 08 / 2018, 11:00

Ruské námořnictvo obdrží jaderný křižník Admiral Nachimov zpět v roce 2022, tedy po sedmi letech oprav a úprav lodi pro bojiště 21. století. Oznámil to ředitel společnosti Sevmash, Michajl Budničenko agentuře Tass na výstavě Army 2018.

Ruské námořnictvo obdrží jaderný křižník Admiral Nachimov zpět v roce 2022, tedy po sedmi letech oprav a úprav lodi pro podmínky bojiště 21. století. Oznámil to ředitel společnosti Sevmash Michajl Budničenko agentuře TASS na výstavě Army 2018.

psali jsme: Ruská letadlová loď Admiral Kuzněcov projde modernizací, aby mohla nést letouny 4++ generace

Loď upravovanou v loděnici Sevmash tak námořnictvo obdrží v roce 2022 a Budničenko věří, že peníze již brzy na účet společnosti dorazí. Dále dodal, že další provozuschopná loď třídy Kirov, Petr Veliký nebude opravován v loděnicích Sevmash, ale v Baltické loděnici Zvezdočka.  

Mohutná loď třídy Kirov Admiral Nachimov bude mít nově deset odpalovacích zařízení, každé po osmi boxech pro střely Onyx a Kalibr. Tyto moderní komplexy nahradí již nevyráběné střely Granit z dob Sovětského impéria. Dojde i k výraznému posílení protiletecké ochrany lodi, kdy systém S-400 upravený pro službu na moři nahradí původní S-300F, který byl nainstalován na křižník dříve, Poliment-Redut nahradí OSA-M.

psali jsme: VIDEO: Japonsko spustilo na vodu nový torpédoborec třídy 27DDG s raketou SM-3

Původní nadzvukové střely P-700 Granit instalované na křižníku byly schopné zasáhnout pouze cíle na vodě, nyní po instalaci nových střel Kalibr bude křižník moci zasáhnout cíle nejen je, ale také pozemní cíle, což výrazně zvýší bojový potenciál této lodi, která je opravována v ruských loděnicích Sevmaš od roku 2015.

Lodě třídy Kirov byly v sovětském námořnictvu určeny k likvidaci lodních svazů nepřítele díky své těžké protilodní výzbroji. Admiral Nachimov je třetí lodí třídy 1144 Orlan, jeho původní název byl Kalinin. Na vodu sklouzl v roce 1986 a díky jadernému pohonu 252 metrů dlouhá loď dosahuje rychlostní až 32 uzlů. Dlouho ale na vlnách světových oceánů nepobyla, a od roku 1999 byla permanentně zakotvena v loděnici Sevmash, kde čekala dlouhých 16 let na opravy, kdy díky nedostatku peněz a neexistenci finální varianty úprav lodi, nebylo možné opravy zahájit.

Technické údaje původního provedení třídy Kirov (1144 Orlan):
Výtlak až 26 396 t (plný)
Délka 252 m
Šířka 28,5 m
Ponor 10,33 m

Nepřehlédněte na Security magazínu: Technologie - nejnovější ,,vychytávky" ze světa vědy a techniky. Od futuristických zbraní až po bojové drony. S námi víte více

 

Zdroj: navyrecognition.com

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace