Popisek: Admiral Kuzněcov
Ruský letadlový křižník byl spuštěn na vodu ke konci Studené války v roce 1985 a mezi ruskými námořníky se prý traduje pořekadlo "když se budeš chovat špatně, budeš poslán na Kuzněcov". To už poněkud svědčí o jeho popularitě v ruské flotile.
Podle amerického serveru We are the Mighty je 55 000 tunové monstrum doprovázeno na svých nasazeních zaoceánskými vlečnými loděmi, protože dieselové agregáty sloužící jako pohon nejsou zrovna příkladem spolehlivosti.
Centrální vytápení lodi, která se často pohybuje v severních mořích také není v kondici a údajně si námořníci musí v lodi instalovat vlastní topení, aby nezmrzli. To ale samozřejmě nazabrání potrubnímu systému během extrémních teplot zamrznout, ale pak se prostě zavře půlka latrín a 60% kabin je bez tekoucí vody. Ventilace lodi potřebuje také opravu, páchne plísní.
Tím ale komfort ruských námořníků nekončí - lodní jídelna má prý kapacitu pouhých 150 míst, a posádka samotné lodi má 1 200 mužů a k tomu je nutné připočítat posádky letadel a jejich obsluhu.
Německý Welt označil pýchu ruského námořnictva za "nejnemocnější válečnou loď na světě" a připomněl slova příslušníka Royal Navy, který řekl: "Ruské lodě jsou nablýskané zvenku, ale uvnitř jsou prostě hrozné" - jinak řečeno "navrch huj, vespod fuj".
Abychom ale nepovídali jen o ruské lodi - britská Royal Navy také není v kondici, jak jsme psali v článku V Kremlu praskají smíchy, britská Royal Navy se vrací k dělové výzbroji. A koneckonců i pýcha US Navy, revoluční největší torpédoborec světa USS Zumwalt není zatím zrovna ukázkou spolehlivosti: Nejnovější americká válečná loď USS Zumwalt měla poruchu během plavby Panamským průplavem.
Každopádně Admiral Kuzněcov se stal i hvězdou sociálních sítí, jak ukazuje například tento tweet Blogs of War...
Zdroj: Wearethemighty.com, Welt