Kapitán ruského námořnictva ukradl dva 13tunové lodní šrouby ze svého vlastního torpédoborce

Kapitán ruského námořnictva ukradl dva 13tunové lodní šrouby ze svého vlastního torpédoborce
Autor: Autor: en:User:Victor12 – en:Image:Sovremenny bow.jpg from http://www.dodmedia.osd.mil/Assets/1988/Navy/DN-SN-88-09535.JPEG, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2739472|Popisek: Třída Sovremennyj
12 / 01 / 2021, 14:00

Ruské námořnictvo uvedlo, že bývalý velitel nyní již vyřazeného torpédoborce třídy Sovremennyj Bespokojnyj ukradl se spolupachateli dva bronzové lodní šrouby, v době kdy byl v suchém doku, kde probíhala přestavba na plovoucí muzeum. Zloději údajně vyměnili dva šrouby, z nichž každý váží přibližně 13 tun, za šrouby vyrobené z levnějšího kovu.

Ruská média Interfax informovala 11. ledna 2021, že Sergej Šaršavych, vedoucí oddělení vojenského vyšetřování Baltské flotily ruského námořnictva, potvrdil, že vyšetřování krádeže je téměř u konce.  Jména bývalého velitele torpédoborce nebo kteréhokoli z jeho spolupachatelů a co jim hrozí nebylo zveřejněno. Hodnota obou šroubů je přibližně 39 milionů rublů, tedy něco přes 520 000 dolarů.

Šaršavych, vyšetřovatel ruského námořnictva, řekl agentuře Interfax , že „aby zakryli své stopy“, nechali si zloději vyrobit napodobeniny šroubů, jejichž „cena a kvalita jsou několikanásobně nižší“ než u původních bronzových.

Krádež se odehrála v loděnici Jantar v ruské kaliningradské enklávě, která je geograficky oddělena od zbytku země a nachází se mezi Polskem a Litvou v Baltském moři. Kaliningrad, který je silně militarizovaný, je také domovem velitelství Baltské flotily.

Není jasné, kdy ke krádeži došlo, ale Šaršavych uvedl, že se to stalo poté, co Bespokojnyj dorazil v roce 2016 do loděnice, aby jej v rámci vyřazení z provozu ruského námořnictva přeměnil na muzejní loď. Tento proces zahrnoval odstranění dvou šroubů torpédoborce, hnacích hřídelů a utěsnění trupu takovým způsobem, který mu umožnil zůstat na hladině, ale bez nutnosti pravidelné údržby, kterou prochází lodě zařazené do služby.

Torpédoborec byl formálně vyřazen z provozu v roce 2018 a nyní je vystaven v parku Patriot v Kronštadtu na ostrově Kotlin poblíž Petrohradu.

Bylo vyrobeno celkem 21 torpédoborců třídy Sovremennyj, známé také jako třída Project 956 Sarych, z nichž první byl dodán sovětskému námořnictvu v roce 1980. Stavba těchto lodí, včetně čtyř, které nakonec šly do námořnictva Čínské lidové osvobozenecké armády, pokračovalo v Rusku i po pádu Sovětského svazu. Bespokojnyj byl uveden do provozu až 28. prosince 1991, dva dny poté, co Nejvyšší sovět formálně hlasoval pro rozpuštění SSSR.

 

Zdroj: The Drive, Tass

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace