Kvůli technickým problémům se odkládá sériová výroba amerických cvičných letounů T-7A Red Hawk nejméně o rok

Kvůli technickým problémům se odkládá sériová výroba amerických cvičných letounů T-7A Red Hawk nejméně o rok
Autor: Robert Sullivan, flickr.com (public domain)|Popisek: T-7A Red Hawk
27 / 06 / 2021, 14:00

Sériová výroba nových amerických cvičných letounů letounů T-7A Red Hawk je odložena nejméně o jeden rok kvůli technickým potížím.

Během testování nových cvičných letounů T-7A Red Hawk byly objeveny některé technické problémy, které způsobily, že se nejméně o rok zpozdí plánovaná sériová výroba strojů. Rozběhnout by se tak měla až v roce 2023, nikoliv příští rok. Ve zkušební fázi byla zjištěna letová nestabilita, roli však při odkladu hrál i fakt, že kvůli koronavirové pandemii byly zpožděny dodávky potřebných náhradních dílů. Nutné tak bude další testování letounů.

USAF ve svém prohlášení konstatovala, že výše uvedené problémy vedly k odkladu sériové výroby Red Hawků, nicméně šéf amerického letectva Charles Q. Brown současně ujistil, že i přes snížené financování letounů v roce 2022, které USAF požaduje, je připravena dokončit proces náhrady stárnoucích cvičných strojů T-38 Talon, jejichž první let se uskutečnil již v roce 1959. USAF oznámila v roce 2018, že hodlá postupně nahradit letouny T-38, které i nadále slouží například v německém, tureckém či portugalském letectvu.

Red Hawk je jednomotorový proudový cvičný letoun pro pokračovací výcvik s dvojitou svislou ocasní plochou, tandemovým uspořádáním kokpitu a zatahovacím příďovým podvozkem.

Pohonnou jednotku představuje dvouproudový motor s přídavným spalováním General Electric F404 a pro Boeing a SAAB bylo důležité vyvinout takový letoun, který by nebyl náročný na výrobu, měl přijatelné pořizovací náklady, nízké náklady na údržbu. Při jeho konstrukci tak byly také využity nejnovější technologie jako například 3D tisk a obecně další pokročilé postupy, které by snížily náklady.

Americké letectvo počítá s tím, že mu bude dodáno v budoucnu celkem 351 nových strojů a 46 simulátorů, náhradních díly a další přidružené vybavení za celkem 9,2 miliardy dolarů. Letouny mají být dodány do roku 2034, dosažení počátečních operačních schopností první letkou Red Hawků je plánováno na rok 2025 a plných operačních schopností pak na rok 2034.

 

Zdroj: flightglobal.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace