Další komplikace pro Rusko: Letoun Su-57 se zřítil během rutinních továrních testů. Pilot se stačil katapultovat

Další komplikace pro Rusko: Letoun Su-57 se zřítil během rutinních továrních testů. Pilot se stačil katapultovat
24 / 12 / 2019, 08:45

Během továrních testů se zřítil ruský stroj 5. generace Su-57. Pilot se stačil katapultovat. Nehoda znamená další komplikaci v souvislosti s nákladným vývojem letounu.

 

Prosinec není pro ruskou vojenskou techniku zrovna šťastným měsícem. Po požáru, který vypukl na letadlové lodi Admiral Kuzněcov, došlo během rutinního zkušebního letu v úterý k havárii stíhače Su-57 blízko závodu Komsomolsk na Amuru na Dálném východě. Server RT.com uvedl, že stroj Su-57 havaroval a pilot se stačil katapultovat. Později jej našel transportní vrtulník Mi-8. Při incidentu nedošlo k žádným obětem na životech, potvrdil výrobce letounu, hledají se však černé skříňky stroje, aby mohla být odhalena příčina nehody. Podle vojenského zdroje agentury RIA Novosti stála za nehodou pilotova chyba, nebo technické selhání.

Tento incident však na druhé straně rozhodně nepotěšil ruské politické a vojenské špičky a znamená další problém v souvislosti s nákladným vývojem letounu 5. generace. Před několika dny jsme publikovali článek, v němž server National Interest poukazuje na chronické problémy stroje. Su-57, který byl několikrát testován v Sýrii, nemá podle serveru ,,dospělý" design a postrádá klíčové bojové systémy. Problémem je také velikost a efektivnost celé výrobní linky pro typ takového letounu. Jedním ze stěžejních faktorů, který může mít vliv na množství strojů Su-57, jsou finance. Velké plány na skutečně vysoký počet letounů Su-57 tak musely být přibržděny, stejně jako třeba u tanku Armata.

 

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace