Letouny F-35B absolvují integrační testy na italské letadlové lodi Cavour

Letouny F-35B absolvují integrační testy na italské letadlové lodi Cavour
Autor: Gaetano56, CC BY-SA 3.0|Popisek: Italská letadlová loď Cavour
19 / 01 / 2021, 13:00

Z italské letadlové lodi Cavour budou v budoucnu operovat stroje F-35B. V únoru na ní absolvují integrační testy, které se odehrají na americké námořní stanici Norfolk.

Italská letadlová loď Cavour se chystá na zahájení integračních testů a cvičení se stroji F-35B ve spolupráci s americkou námořní pěchotou, aby bylo dosaženo potřebné certifikace. Zkoušky se budou konat, až v polovině února dorazí Cavour na americkou námořní stanici Norfolk, informoval server Naval News.

Letadlová loď zde absolvuje šestitýdenní cvičení a nezbytné zkoušky, které budou sloužit k tomu, aby došlo k bezproblémové integraci strojů F-35B s italským plavidlem. Cavour představuje největší plavidlo v italském námořnictvu. Jeho délka činí necelých 250 m, výtlak je 27 100 t. Plavidlo bylo uvedeno do služby v roce 2008.

Aby mohly stroje F-35B operovat v budoucnu z letadlové lodi Cavour, muselo být přistoupeno k důsledné modernizaci letové paluby a dalším úpravám, které trvaly 16 měsíců a celkově vyšly na 74 milionů eur. Paluba mimo jiné dostala novou vrstvu, která má omezit nežádoucí termodynamické účinky v momentě, kdy F-35B vzlétá a přístává. Další modifikace zahrnovaly úpravy hangáru, prostor pro palivo, elektronických systémů apod. 

Itálie si objednala celkem 30 letounů F-35B, 15 je určeno pro vzdušné síly a a 15 pro námořnictvo. To obdrželo v roce 2018, respektive 2019 2 letouny F-35B.

Ještě uveďme, že námořnictva Itálie a Francie budou jediné námořní síly v oblasti Středozemního a Černého moře, tedy na jižním křídle NATO, schopné nasazení letounů z paluby letadlové lodi. Všichni ostatní budou závislí na domácích nebo spojeneckých základnách. Ambice Turecka po zrušení kontraktu na F-35 ze strany USA jsou odloženy na neurčito a ozbrojené síly Ruska a Ukrajiny se této schopnosti vzdaly.

 

Zdroj: Naval News

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace