Levnější, přitom vysoce výkonné. Japonsko pracuje na nástupci třídy Sórjú

Levnější, přitom vysoce výkonné. Japonsko pracuje na nástupci třídy Sórjú
Autor fotografie: Wikipedia, volné dílo|Popisek: Ponorka Hakurjú (SS-503) třídy Sórjú
29 / 03 / 2020, 14:00

Japonsko pracuje od roku 2019 na nástupci třídy Sórjú. Ve třídě 29SS mají vzniknout méně finančně náročné ponorky, ale přitom spolehlivé a vysoce výkonné.

Jak Čína dlouhodobě rozšiřuje své námořní kapacity, nechce přirozeně ani Japonsko zůstat pozadu. Páteří japonského ponorkového loďstva je třída Sórjú, které jsou největšími konvenčními ponorkami na světě. Celkem bylo na začátku objednáno 12 jednotek třídy Sórjú, 11 jsou již v aktivní službě, 12. jednotka má podle plánu vstoupit do služby v roce 2021.

Současně Japonsko pracuje od roku 2019 na nástupci třídy Sórjú, třídě 29SS, za jejímž vývojem stojí společnost Mitsubishi Heavy Industries. Počítá se s tím, že třída Sórjú chce Japonsko provozovat pouze 20 a v předstihu tak činí všechny potřebné kroky k vývoji třídy nové. Třída 29SS má pak při vysokém výkonu a spolehlivosti přinést nezanebatelnou finanční úsporu. Investice do vedoucí jednotky třídy 29SS se odhadují na zhruba 710 milionů dolarů.

Designových úprav dozná trup, který má vycházet právě z třídy Sórjú. Nový design trupu má především snížit hydrodynamický odpor. Zachováno bude i kormidlo do tvaru X, které zlepšuje manévrovatelnost plavidla, ale konstruktéří přidají další designová vylepšení a zajistí i tišší chod plavidla. Právě snížení akustické stopy má udělat z třídy 29SS nejtišší ponorky na světě. Součástí konstrukce tak budou i prvky stealth.

Co se týče výzbroje nových ponorek, bude mít zřejmě stejná jako u třídy Sorjú, která sestává z 6 torpédometů HU-606 a protilodních střel UGM-84 Harpoon.

Nová ponorka pak má podle plánu vstoupit do služby začátkem třetí dekády.

 

Zdroj: National Interest

Tagy článku