foto: General Dynamics Lans Systems/Vizualizace tanku AbramsX
Společnost General Dynamics Land Systems poskytla nové podrobnosti o konceptu tanku M1 Abrams nové generace a také jasnější vizualizaci vozidla. Společnost potvrdila, že návrh bude využívat hybridní konvenčně-elektrický pohonný systém, tank bude lehčí než stávající generace a s menší posádkou.
Mimo výše uvedených parametrů bude disponovat AbramsX schopností týmové spolupráce v bezosádkové verzi (patrně podobný koncept jako vyvíjí americké letectvo pro F-35 a bezpilotní stroje tzv. loyal wingman) a umělou inteligencí.
Video: Youtube
Další informace o AbramsX byly poskytnuty v tiskové zprávě, kterou General Dynamics Land Systems zveřejnila před hlavním výročním kongresem a veletrhem Asociace americké armády (AUSA), který začíná příští týden ve Washingtonu.
Psali jsme
Projekt vyzbrojení polské armády 250 americkými tanky Abrams začíná objednávkou, kterou u General Dynamics Land Systems provedla americká armáda....
Nové ztvárnění tanku M1 Abrams nové generace, které společnost ve své současné podobě popisuje jako technologický demonstrátor, bylo ukázáno spolu s novými vizualizacemi návrhů StrykerX, Stryker Leonidas a TRX Breacher. StrykerX je pokročilý technologický demonstrátor s hybridním diesel-elektrickým agregátem a dalšími funkcemi, které by mohly jít do budoucích verzí nebo derivátů rodiny kolových obrněných vozidel 8x8 Stryker. Stryker Leonidas je varianta Strykeru s vysoce výkonnou mikrovlnnou energetickou zbraní a TRX Breacher je bezpilotní pozemní vozidlo (UGV).
„Technologický demonstrátor AbramsX se vyznačuje sníženou hmotností pro lepší mobilitu a přepravitelnost a poskytuje stejný taktický dosah jako M1A2 Abrams, ale s o 50 % nižší spotřebou paliva,“ uvádí tisková zpráva General Dynamic Land Systems. "Hybridní pohonný systém AbramsX podporuje strategie americké armády v oblasti klimatu a elektrifikace, a umožňuje dokonce i určitou tichou mobilitu."
Demonstrátor AbramX má věž a trup, které mají výrazně změněný vnější tvar ve srovnání se starším designem M1. To je v souladu s úsilím o snížení hmotnosti vozidla, aby se zlepšila jeho mobilita, a to jak na silnici, tak v terénu, a také schopnost přepravy těchto tanků, kdy stávající generace M1A2 Sep v3 váží téměř 74 tun, což se ukazuje jako limitní pro přepravu nejen v letadlech, ale i pro výsadková plavidla.
V Evropě panuje obecně obava i kvůli překonávání mostů a jiných infrastrukturních dopravních prvků, a vzhledem k ruské válce v Evropě je nutné tento parametr zvážit.
Zajímavá je pro americké tanky i koncepce tříčlenné osádky, kdy americká armáda dlouho setrvávala u čtyřčlenné posádky hlavního bojového tanku – velitel, střelec, nabíječ, řidič, stejně jako mnoho jiných západních armád. To je v kontrastu se Sověty/Rusy stejně jako Číňany, kteří obecně vyvinuli hlavní bitevní tanky okolo tříčlenné posádky, využívající automatické nabíjení k odstranění potřeby nabíječe.
Psali jsme
Odstřelovači jsou jednoznačně elitou armády. Nemají třeba tolik zásahů, jako kulometník, ale psychologický moment a možnost výběru cíle, kdy se jedná...
Další detaily ohledně výzbroje a parametrů tanku se dozvíme 10.10., kdy proběhne oficiální představení tanku AbramsX.
Zdroj: The Drive, GDELS
Tagy