Louskáček na Armatu - příští generace Abramsu bude lehčí a s hybridním pohonem

Louskáček na Armatu - příští generace Abramsu bude lehčí a s hybridním pohonem
foto: General Dynamics Lans Systems/Vizualizace tanku AbramsX

Společnost General Dynamics Land Systems poskytla nové podrobnosti o konceptu tanku M1 Abrams nové generace a také jasnější vizualizaci vozidla. Společnost potvrdila, že návrh bude využívat hybridní konvenčně-elektrický pohonný systém, tank bude lehčí než stávající generace a s menší posádkou.

Mimo výše uvedených parametrů bude disponovat AbramsX schopností týmové spolupráce v bezosádkové verzi (patrně podobný koncept jako vyvíjí americké letectvo pro F-35 a bezpilotní stroje tzv. loyal wingman) a umělou inteligencí.

Video: Youtube

Další informace o AbramsX byly poskytnuty v tiskové zprávě, kterou General Dynamics Land Systems zveřejnila před hlavním výročním kongresem a veletrhem Asociace americké armády (AUSA), který začíná příští týden ve Washingtonu.

Nové ztvárnění tanku M1 Abrams nové generace, které společnost ve své současné podobě popisuje jako technologický demonstrátor, bylo ukázáno spolu s novými vizualizacemi návrhů StrykerX, Stryker Leonidas a TRX Breacher. StrykerX je pokročilý technologický demonstrátor s hybridním diesel-elektrickým agregátem a dalšími funkcemi, které by mohly jít do budoucích verzí nebo derivátů rodiny kolových obrněných vozidel 8x8 Stryker. Stryker Leonidas je varianta Strykeru s vysoce výkonnou mikrovlnnou energetickou zbraní a TRX Breacher je bezpilotní pozemní vozidlo (UGV).

„Technologický demonstrátor AbramsX se vyznačuje sníženou hmotností pro lepší mobilitu a přepravitelnost a poskytuje stejný taktický dosah jako M1A2 Abrams, ale s o 50 % nižší spotřebou paliva,“ uvádí tisková zpráva General Dynamic Land Systems. "Hybridní pohonný systém AbramsX podporuje strategie americké armády v oblasti klimatu a elektrifikace, a umožňuje dokonce i určitou tichou mobilitu."

Demonstrátor AbramX má věž a trup, které mají výrazně změněný vnější tvar ve srovnání se starším designem M1. To je v souladu s úsilím o snížení hmotnosti vozidla, aby se zlepšila jeho mobilita, a to jak na silnici, tak v terénu, a také schopnost přepravy těchto tanků, kdy stávající generace M1A2 Sep v3 váží téměř 74 tun, což se ukazuje jako limitní pro přepravu nejen v letadlech, ale i pro výsadková plavidla.

V Evropě panuje obecně obava i kvůli překonávání mostů a jiných infrastrukturních dopravních prvků, a vzhledem k ruské válce v Evropě je nutné tento parametr zvážit.

Zajímavá je pro americké tanky i koncepce tříčlenné osádky, kdy americká armáda dlouho setrvávala u čtyřčlenné posádky hlavního bojového tanku – velitel, střelec, nabíječ, řidič, stejně jako mnoho jiných západních armád. To je v kontrastu se Sověty/Rusy stejně jako Číňany, kteří obecně vyvinuli hlavní bitevní tanky okolo tříčlenné posádky, využívající automatické nabíjení k odstranění potřeby nabíječe.

Další detaily ohledně výzbroje a parametrů tanku se dozvíme 10.10., kdy proběhne oficiální představení tanku AbramsX.

Zdroj: The Drive, GDELS

 

 

Tagy