Mostní vozidlo VFB ASCOD 35 Cobra – Bahna 2019

Mostní vozidlo VFB ASCOD 35 Cobra – Bahna 2019
06 / 08 / 2019, 10:00

Na IDETu mělo premiéru mostní vozidlo využívající platformu ASCOD 35 nesoucí systém Variable Folding Bridge (VFB). Jde o nůžkový typ vyrobený z hliníkových slitin, který spadá do třídy MLC 50. Je tedy určen pro podporu pásových i kolových vozidel střední váhové kategorie. Stejné vozidlo bylo představeno také v červnu během Dne pozemního vojka - Bahna 2019. Podívejte se na video.

VFB je schopen překlenout vodní i suché překážky až do šířky 15 m, délka mostovky může být variabilní, závisí na délce a parametrech vozidla-nosiče. GDELS poprvé mostní systém VFB představila na loňském veletrhu Eurosatory, tehdy byl umístěn na kolovém obrněném transportéru vozidel Piranha 3. Na IDETu se představuje na podvozku ASCOD 2, což je důkazem jeho univerzálnosti a možnosti instalace na různé platformy. Pro uživatele je také velmi zajímavá možnost pevné instalace na vozidlo, nebo dočasná montáž na volitelnou samohybnou platformu pomocí upevňovacího a pokládacího kitu.

Vozidlo, typicky kolový nebo pásový obrněný transportér, se systémem VFB může mít pouze dvoučlennou osádku, která celý mostní systém ovládá přímo z vozidla a je chráněna jeho pancéřováním. Pokládka mostovky přes překážku trvá 2 až 5 minut podle druhu vozidla-nosiče. Výjimečnost instalace systému VFB na vozidlo spočívá i v tom, že je zároveň plně zachována možnost přepravy pěšího výsadku v zadní části transportéru.

V kategorii mostních vozidel schopných operovat společně s prvosledovými jednotkami disponuje Armáda České republiky šesti mostními tanky MT-55A postavenými na podvozku tanku T-55 s hmotností 36 tun. Nasazuje je družstvo mostních tanků ženijní čety 73. tankového praporu z Přáslavic. Prapory mechanizované pěchoty 7. brigády a jednotky 4. brigády rychlého nasazení mostními vozidly, ať již na kolových nebo pásových podvozcích, pro podporu pohybu v prvním sledu nedisponují. V probíhajícím tendru na náhradu BVP-2 novými pásovými bojovými vozidly pěchoty mostní varianta mezi požadavky nefiguruje.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace