Na nová bojová vozidla pěchoty čekají zatím vojáci marně. Zprovoznili si staré, aby bylo na čem cvičit

Na nová bojová vozidla pěchoty čekají zatím vojáci marně. Zprovoznili si staré, aby bylo na čem cvičit
Autor: Chmee2, CC BY-SA 3.0 |Popisek: BVP-2
12 / 03 / 2021, 07:30

Vojáci zatím nemají k dispozici nová bojová vozidla pěchoty v rámci tendru, který je neustále zpožďován, nicméně mechanici ze 142. praporu oprav Klatovy pilně pracovali několik měsíců na tom, aby zprovoznili stará BVP-2.

Obstarožní BVP-2 ležící dlouho zaprášená ve skladech našla své uplatnění. Vojáci ze 142. praporu oprav Klatovy se před několika měsíci rozhodli, že uvedou 15 BVP-2, které jsou staré více než 30 let, do provozu, aby bylo na čem cvičit. Během šesti měsíců práce se ,,dílo" zdárně podařilo a na 15 kusech BVP-2 lze opět provádět výcvik. Opravená vozidla poputují k 74. mechanizovanému praporu v Bučovicích.

Dílenští specialisté z 142. praporu oprav Klatovy se nesoustředí jen na zprovoznění starých BVP-2, ale jejich rukama procházejí i Pandury, vozy Iveco či Land Rovery. Klatovští mechanici však umí i úspěšně zrenovovat historickou techniku.

O to více zamrzí, že vojáci dosud nemají k dispozici techniku novou v podobě moderních BVP. Tendr na 210 nových BVP za 53 miliard korun stále probíhá a nabral již značné zpoždění, k němuž nyní přispěla i pandemie koronaviru. Kvůli ní se musely přesunout testy funkčních vzorků na konec dubna. V platnosti je stále informace, že smlouva s vybraným dodavatelem má být podepsána v druhé polovině roku, i když se tak mělo stát již v roce 2019.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace