NATO Days 2019: Klíčové pro mě je, jakým způsobem se bude podílet český obranný průmysl na zakázce na nová BVP, řekl v rozhovoru pro SM poslanec Hájek

NATO Days 2019: Klíčové pro mě je, jakým způsobem se bude podílet český obranný průmysl na zakázce na nová BVP, řekl v rozhovoru pro SM poslanec Hájek
06 / 11 / 2019, 14:00

Security magazín přináší ohlédnutí za letošními NATO Days v podobě exkluzivních rozhovorů s vysoce postavenými politickými představiteli, kteří byli přítomní na letošních NATO Days a hovořili o postavení českého průmyslu v současné době a důležitých armádních zakázkách. Dalším politikem, kterého jsme na NATO Days 2019 zpovídali, byl poslanec a člen Výboru pro obranu Josef Hájek.

Poslanec a člen Výboru pro obranu Josef Hájek v úvodu rozhovoru prozradil, že je rád, že Ostrava vytvořila z NATO Days takovou tradici, protože NATO Days je největší bezpečnostní přehlídkou v Evropě.

Security magazín se dále poslance ptal na zakázku na nákup nových víceúčelových vrtulníků, které, jak už víme nějakou dobu, nakonec dodá americká firma Bell. Hájek dává přednost americkému řešení, protože se domnívá, že naše armáda by měla mít špičkové vybavení. Nevnímá určité kontroverze, které ohledně této zakázky, provedené formou ,,vláda-vláda" i v odborných kruzích panují, třeba, co se týče transparentnosti. Naopak vypíchl to, že je ČR kupuje za stejnou cenu, jakou je pořizuje americká armáda.

                                     

Pokud se týká dalšího tendru, nákupu nových BVP za 53 miliard korun, Hájek prohlásil, že rozhodnou ,,ve finále" parametry, které jednotliví uchazeči poskytnou. Podle Hájka vytvořilo MO takové podmínky, který bude splňovat náročné zadávací podmínky. Poslanec zároveň zdůraznil, že pro něho bude klíčové kromě parametru ochrany života vojáka především zapojení českého obranného průmyslu do této ,,obří" zakázky.

,,Důležité pro mě, armádu i ministerstvo obrany bude právě to, jakým způsobem se bude podílet český obranný průmysl," řekl Security magazínu Hájek. Ten k tomu dodal, že je nutné přihlédnout k tomu, že se nová vozidla kupují na 30 let.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace