Nejrychlejší stíhače světa Mig-31 cvičily ve stratosféře nad Kamčatkou

Nejrychlejší stíhače světa Mig-31 cvičily ve stratosféře nad Kamčatkou
Autor: Alan Wilson|Popisek: Ilustrační foto Mig-31
30 / 09 / 2016, 13:45

Stroje Mig-31 ruského letectva MiG-31 trénovaly simulované letecké souboje v horních vrstvách atmosféry nad Kamčatkou na ruském Dálném východě, oznámila to tisková služba Pacifické flotily tento čtvrtek.

"Piloti MiGů-31 cvičili simulovaný vzdušný boj ve stratosféře, kde druhé posádky představovaly cíle, " sdělilo tiskové oddělení letectva Pacifické flotily ve svém prohlášení, které přinesla tisková agentura Interfax. "Bojový trénink byl zaměřený především na nácvik technik vzdušného boje s použitím jak útočných, tak obranných bojových manévrů ve vysokých nadmořských výškách." 

Posádky Migů také simulovaly protiraketové manévry a pracovaly na manévrehc, jak získat výhodnější pozice při útoku na " hypotetického agresora. "

Psali jsme: Ruské letectvo obdrželo první modernizované Migy 31BM

Hlavní výzvou letu v horních vrstvách atmosféry, nebo stratosféry je velmi řídký vzduch. Letadla dosahující výšky více než 10 tisíc metrů se potýkají se snížením výkonů motorů a horším manévrováním.

Psali jsme: Tichý ruský zabiják: Černomořská flotila zařazuje nové dieselelektrické ponorky

MiG-31 (kód NATO Foxhound) je nadzvukový těžký přepadový stíhač sovětské konstrukce a je aktuálně nejrychlejším vojenským letadlem na světě v aktivní službě. Je schopen vystoupat do výšky až 21 000 metrů a zasáhnout satelity nepřítele na nízkém orbitu do 75 kilometrů. Teoreticky by měl být schopen i zasahovat vůči cílům letícím rychlostí až 5 Machů.

Těžký dvoumotorový hornoplošník má ve své konstrukci výrazné zastoupení hliníkových a titanových slitin, každý člen posádky sedí ve vlastní hermetické kabině na vystřelovacím sedadle.

Mig-31 je schopný dosáhnout rychlosti až 3 000 km/h ve výšce 17 500 metrů, dolet stíhače v nadzvukovém režimu je 2 135 km. Jeho rychlost z něj činí po vyřazení amerických SR-71 do důchodu nejrychlejší sériově vyráběné letadlo ve službě. Je zároveň jedním z mála stíhačů, schopných likvidovat nízkoletící řízené střely. Letka o čtyřech strojích se vzájemnou výměnou dat je schopná ovládnout až 1 000 kilometrů vzdušného prostoru.

Verze Mig-31M nese osm střel dlouhého doletu R-33 nebo R-77PD, kanon je šestihlavňový o ráži 23 mm.

Zdroj: RT, Wikipedie

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace