Nekonsolidované tržby CSG loni atakovaly 30 miliard Kč, EBITDA 3 miliardy

Nekonsolidované tržby CSG loni atakovaly 30 miliard Kč, EBITDA 3 miliardy
Autor: CSG, Facebook
29 / 04 / 2020, 12:30

Nekonsolidované tržby průmyslového a technologického holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) podnikatele Michala Strnada v roce 2019 dosáhly 28,5 miliardy Kč a EBITDA 2,97 miliardy Kč. Tržby meziročně vzrostly o 21 procent a EBITDA o 53 procent. Dařilo se všem významným společnostem Strnadovy skupiny: automobilce TATRA TRUCKS, výrobci železničních brzd DAKO-CZ nebo firmám zaměřeným na radary a servis letadel. Ve společnostech ovládaných Michalem Strnadem pracovalo bezmála 8 tisíc lidí.

Majitel CSG Michal Strnad výsledky komentuje: „Rok 2019 byl pro CSG velmi úspěšný. Díky růstu v aerospace jsme se proměnili v průmyslový a technologický holding vyrábějící finální výrobky s nejvyšší přidanou hodnotou. Až na výjimky jsme nedělali nové akvizice a spíše rozvíjeli společnosti, které už v holdingu máme.“

Největší společností CZECHOSLOVAK GROUP je kopřivnická TATRA TRUCKS, ve které drží Strnadův holding 65 procent a 35 procent skupina PROMET GROUP průmyslníka Reného Matery. Loňské tržby Tatry byly 5,88 miliardy Kč a EBITDA 365 milionů Kč. Nejstarší česká automobilka tak dosáhla nejvyšších tržeb od roku 2010.

Výrazně rostl Strnadově skupině i železniční byznys: Výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla DAKO-CZ utržil 1,14 miliardy Kč a EBITDA byla 201 milion Kč. Přitom v roce 2018 měla tato třemošnická společnost tržby 927 milionů a EBITDA ´pouze´ 150 milionů Kč.

Výrazně se rozrostl i byznys související s letectvím. Společnosti CSG vyrábějí radary, vyvíjejí software pro řízení letového provozu, zajišťují opravy letadel a poskytují letecký výcvik. Skupina v oboru aerospace utržila 5,34 miliardy Kč. Z toho jen výrobce radarů ELDIS Pardubice utržil 977 milionů Kč a k EBITDA holdingu přispěl 290 miliony Kč.

Letecký byznys svým významem v rámci CSG předběhl výrobu speciálních vozidel pro vojáky či hasiče, která se realizuje ve společnost EXCALIBUR ARMY a TATRA DEFENCE VEHICLE. Tato historická část podnikání CSG vygenerovala v roce 2019 tržby ve výši 4 miliardy Kč (součet obou zmíněných firem).

V kladných číslech skončila i další Strnadova firma: jediný český výrobce hodinek a jejich strojků ELTON hodinářská, který produkuje luxusní hodinky značky PRIM. Při tržbách 59 milionů Kč vydělal na EBITDA 4 miliony Kč.

CSG loni neudělala žádnou větší akvizici. Skupina se rozšířila pouze o skupinu autosalónů značky Hyundai a Mazda a společnost Skyport specializovanou na logistiku v letectví. Nově akvírované společnosti hospodařily zdravě a k ukazateli EBITDA holdingu CSG přispěly sumou 123 miliony Kč.  Skupina Michala Strnada si zajistila v roce 2019 i výhodné financování dalšího rozvoje, když na podzim emitovala a prodala dluhopisy v hodnotě 2 miliardy Kč.

 csg

 

O holdingu CZECHOSLOVAK GROUP

CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu s výrobními a vývojovými kapacitami v západní, střední i východní Evropě a obchodními aktivitami na všech osídlených kontinentech. Podporuje rozvoj nových i tradičních českých a slovenských společností, jež se věnují obranné a civilní průmyslové výrobě a obchodu, a to včetně vývojově náročných high-tech oborů. Součástí skupiny je legendární automobilka Tatra, jeden z nejstarších výrobců automobilů na světě a globální výrobce a dodavatel těžkých užitkových vozidel do nejnáročnějších podmínek. Společnosti CSG jsou také nejvýznamnějšími výrobci speciální pozemní techniky v České republice. Svébytnou součástí holdingu je divize Aerospace, kam patří společnosti zaměřené na vývoj a výrobu radarů, systémů řízení letového provozu, letecký výcvik a servis civilních letadel. Společnosti skupiny CSG působí i v železničním průmyslu a metalurgii. Většina produkce CSG směřuje na export. Některé podniky skupiny jsou také významnými dodavateli techniky a služeb pro domácí bezpečnostní sektor.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace