Německá zbrojovka Rheinmetall nabídla své bojové vozidlo pěchoty Lynx i americké armádě. V USA našla klíčového partnera, společnost Raytheon

Německá zbrojovka Rheinmetall nabídla své bojové vozidlo pěchoty Lynx i americké armádě. V USA našla klíčového partnera, společnost Raytheon
Popisek: BVP Lynx
11 / 10 / 2018, 08:00

Německá zbrojovka Rheinmetall uzavřela partnerství s americkou společnosti Raytheon s cílem dodávat americké armádě bojové vozidlo pěchoty Lynx. Tento krok zaujal i české vojenské kruhy, protože se stejným vozidlem Lynx se Rheinmetall zapojil i do tendru na nová BVP v České republice.

Bojové vozidlo pěchoty Lynx 41 debutovalo na výstavě Eurosatory v Paříži v červnu tohoto roku. Německý zbrojní koncern Rheinmetall se do jeho následné prezentace potenciálním kupcům pustil opravdu neohroženě. Díky tomu se toto vozidlo během 6 týdnů prezentovalo v Austrálii, na NATO Days v České republice a teď je k vidění i v USA. Cílem je dostat Lynxe i na americký trh.

Ben Hudson, člen představenstva Rheinmetall Defence, k navázání spolupráce řekl, že se velmi zajímá o americký armádní program Next-Generation Combat Vehicle, a že je pro něj velmi zajímavá myšlenka, že by se Lynx mohl v rámci tohoto programu prosadit i na americkém trhu.

psali jsme: Na Dnech NATO si odbyde premiéru bojové vozidlo pěchoty Lynx

Rheinmetall získal na americkém trhu partnera ve společnosti Raytheon, v jednom z největších dodavatelů zbraní na světě. Díky tomu se bude Lynx účastnit soutěže o to, kdo nahradí stávající vozidlo M2 Bradley v americké armádě.

Pro americkou armádu je přitom rozvoj bojových vozidel nové generace jednou z hlavních priorit současné strategie.

„Věděli jsme, že nebudeme schopni soutěžit v USA v tak prestižním programu bez silného partnera,“ řekl k zahájení spolupráce Hudson. „Spojujeme přední světovou technologii pěchotních vozidel od společnosti Rheinmetall se schopností společnosti Raytheon z hlediska integrace systémů. Byly některé nedostatky, které jsme ale díky skvělým schopnostem Raytheonu pokryly,“ dodal Hudson. Podle jeho slov jde především o schopnost obstát v elektronické válce, inteligentní systémy, raketové systémy či senzorické systémy třetí generace FLIR.

psali jsme: Nový Lynx představen na Eurosatory 2018

Pro nasazení těchto technologií na Lynx se vozidlo nebude muset příliš měnit. Od začátku bylo navržené tak, aby bylo modulární a přizpůsobivé. Důležité pro zámořské reálie je to, že vozidlo bude americký výrobek a nakonec se přesune na americkou platformu.

Spolupráci si pochvaluje i druhá strana, společnost Raytheon. Podle ní je nyní mnohem větší šance, že v tendru můžou uspět. Lynx přitom označili za klíčový předmět tohoto vztahu. Důležité je také stejná firemní kultura, co se týče proaktivnímu přístupu k inovacím. Znamená to především nikdy nezahálet a vozidlo držet na technologické špičce tak, abych bylo vždy schopno se maximálně vypořádat s hrozbami, které se také vyvíjejí.

Aktuální spolupráce mezi těmito zbrojními koncerny není první. Již delší dobu spolupracují na zbraních protiletadlové ochrany. Jednalo se primárně o instalaci protiletadlového systému na armádní automobily.

psali jsme: Pěchotní bojové vozidlo Lynx KF41 vzbudilo velký zájem na vojenském veletrhu Eurosatory. Na akci Bahna 2018 však nakonec nedorazilo

Za jednu z hlavních výhod Lynxe je označována jeho modularita, v rámci které lze například velmi rychle vyměnit bojovou věž. Někteří experti označují Lynx 41 za absolutní špičkou v oblasti přežití, mobility a přizpůsobitelnosti. Motor Lynxe má výkon 850 kW.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace