Německo má jedny z nejlepších ponorek na světě, nejsou však provozuschopné

Německo má jedny z nejlepších ponorek na světě, nejsou však provozuschopné
Autor: flickr.com (CC BY 2.0) |Popisek: ponorka typu 212A
24 / 12 / 2017, 14:30

Německo se v současné době potýká s vážným nedostatkem své ponorkové flotily.

Německé námořnictvo řeší poměrně zásadní problém. V současné době nemá k dispozici provozuschopné ponorky, které by se mohly zúčastnit bojové mise. A tato situace se nezmění ani za několik měsíců. Buď prochází plavidlo údržbou, nebo potřebuje nutně opravy.

Německo přišlo před nějakým časem se svým ,,trumfem" v podobě špičkové ponorky typu 212A, která je vybavená vodíkovými palivovými články, které nahrazují drahý jaderný pohon. Plavidlo typu 212A stojí 400 milionů Euro, problém však je, že všechna plavidla tohoto typu jsou mimo službu, což přiznalo i německé námořnictvo. To ztratilo poslední funkční ponorku typu 212A v říjnu, když plavidlo pojmenované U-35 utrpělo vážná poškození tím, že se srazilo s podvodní skálou u norského pobřeží. Poškození byla tak vážná, že ponorka musela být dopravena do německého přístavu Kiel.

psali jsme: Nejrychlejší ponorka světa je - která vlastně?

Dvě další ponorky typu 212A v současné době procházejí plánovanou údržbou a nebudou připravené absolvovat misi až do druhé poloviny příštího roku. Další dvě plavidla typu 212A jsou rovněž poškozená a potřebují urgentně opravy. Poslední, šesté plavidlo pak bylo uvedeno do služby v říjnu, nicméně nebude odhadem plně provozuschopné až do května 2018.

psali jsme: Indie si od Ruska pronajme druhou ponorku třídy Akula

,,Pro námořnictvo je to opravdová katastrofa," přiznal v rozhovoru pro televizi ARD parlamentní komisař pro německé ozbrojené síly Hans-Peter Bartels. Politik vidí vážný problém v tom, že se nedostávají ponorkám náhradní díly a vládní výdaje na obranu doznaly poměrně značných škrtů. Bartels vysvětlil televizi ARD, že ke konci studené války si přestali odpovědní činitelé dělat důležité zásoby náhradních dílů pro vojenské vybavení z důvodů jejich vysoké ceny a místo toho se rozhodli tyto náhradní díly objednávat tehdy, až se naskytne příležitost.

Bartels nicméně dodal, že tento negativní trend byl zvrácen a vláda je připravena vynaložit potřebné finance na vojenské účely, které se týkají i německé ponorkové flotily. Podle Bartelse to potrvá  roky, než budou vidět reálné výsledky. A i kdyby se námořnictvu podařilo vyslat všechny své ponorky do akce, nebylo by schopné je provozovat všechny najednou. 

 

Nepřehlédněte na Security magazínu: Historie - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: rt.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace