Neupřednostnění tatrovky v tendru na BVP je překvapující. Armáda se bez ní neobejde, říkají poslanci

Neupřednostnění tatrovky v tendru na BVP je překvapující. Armáda se bez ní neobejde, říkají poslanci
Autor: (CC BY-SA 3.0)
21 / 05 / 2019, 19:00

Na největší armádní zakázce na nákup nových BVP se měla podílet i česká Tatra, která původně měla dodat speciální vojenská dílenská vozidla. Nyní je ale otevřené, kdo nakonec vozy bude dodávat. Podle poslance Karla Krejzy (ODS) armáda stejně dospěje k názoru, že vozidla od Tatry bude v budoucnu potřebovat. Jan Řehounek (ANO), předseda podvýboru pro akvizice, v rozhovoru pro Security magazín prohlásil, že bude vždy podporovat řešení, které sebou nese zapojení českých firem, pokud to nebude na úkor ceny či kvality.

Součástí tendru na nákup nových BVP měla být původně dodávka 29 kusů speciálních vojenských dílenských vozidel T-815-7 8x8 ve třech modifikacích. Tatra měl mít přislíbeno, že se bude na dodávkách podílet, nicméně podle ministerstva obrany je uvedeno v požadovaných kritériích, že chce vybírat vozy na platformě 8x8 a ne podle kritéria výrobce.

To však na druhou stranu neznamená, že Tatra nakonec vozy dodávat nebude. Poslance Karla Krejzu překvapilo, že Tatra nebyla upřednostněna, nicméně se domnívá, že nakonec volba v tomto případě stejně padne na ni, protože skoro všechny podvozky jsou koncepci Tatra, a také kvůli náhradním dílům a servisu. ,,Podle mého soudu a vzhledem ke skutečnosti, že skoro všechny podvozky jsou na tatrovácké koncepci, nakonec komise stejně dospěje k názoru, že Tatru potřebuje," uvedl pro Security magazín Krejza.

,,V případě armádních nákupů se mi líbí italská legislativa, tedy pokud existuje tuzemská alternativa požadovaného výrobku, musí se pořídit," má jasno v podpoře českých dodvatelů Krejza. Poslanec podotkl, že v minulosti navrhoval jako usnesení Výboru pro obranu, aby společnost LOM Praha musela pro výcvik pilotů pořídit konkrétní letoun L-39NG z Aera Vodochody.

Podle poslance a předsedy podvýboru pro akvizice Jana Řehounka vláda monitoruje trh, jestli by bylo možné najít i jinou nabídku než od Tatry, a neznamená to, že by byla Tatra vyřazena či by armáda s jejími výrobky byla nespokojená. ,,Já budu vždy podporovat takové řešení, které sebou nese zapojení  českých firem, pokud to nebude na úkor ceny či kvality," řekl pro Security magazín Řehounek.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace