Neviditelný bezpilotní stroj X-47B míří do služby

Neviditelný bezpilotní stroj X-47B míří do služby
Autor fotografie: US Navy|Popisek: X-47B a v pozadí USS George H.W. Bush (CVN 77)
08 / 02 / 2017, 06:00

Neviditelný bezpilotní původně "bombardér" X-47B už umí tankovat ze vzdušného tankeru a přistát na letadlové lodi.

Poté co X-47B splnil jeden z hlavních cílů testů programu UCAS-D bezpilotních prostředků amerického námořnictva, tedy připojení k vzdušnému tankeru Omega K-707, nabral vývoj na obrátkách a očekává se, že do služby bude schopen vstoupit na začátku roku 2018, tedy téměř o dva roky dříve, než se plánovalo.

US AV-1 and AV-2

Podle rozhodnutí US Navy bude stroj poskytovat služby jako průzkumný stroj s možností útočit na cíle.

Technické údaje

Posádka: 0 (semi-autonomní provoz)
Délka: 11,63 m
Rozpětí : 18,92 m / 9,41 m ve složeném stavu
Výška: 3,10 m
Plocha křídla: 88,59 m2
Hmotnost prázdného stroje : 6 350 kg
Max. vzletová hmotnost : 20 215 kg
Pohonná jednotka : dvouproudový motor Pratt & Whitney F100-220U
Maximální rychlost : Subsonická
Provozní rychlost : Mach 0.9+ 
Dolet: 3 889+ km
Dostup : 12 190 m
Výzbroj: 2 zbraňové závěsníky pro 2 000 kg výzbroje

Zdroj: Aviation WW

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.