NIMR zvyšuje své šance v Evropě

NIMR zvyšuje své šance v Evropě
Popisek: NIMR
09 / 08 / 2017, 09:30

Zástupci společnosti NIMR (SAE) potvrdili vojenskému serveru IHS Jane's , že schopnost jejího RIV (Rapid Intervention Vehicle) být letecky přepravován vrtulníkem CH-47 odpovídá požadavku, aby byla tato platforma interoperabilní a nasaditelná v rámci koaličních operací.

Sousední státy jako například Saúdská Arábie v Perském zálivu provozují velké flotily vrtulníků Chinook. RIV byl navržen tak, aby byl rychle přemístitelný buď pod nebo uvnitř vrtulníku Chinook CH-47. Vozidlo je vybaveno nastavitelnými hydraulickými vzpěrami, které zvyšují a snižují podvozek vozidla.

Původ vozidel RIV lze vysledovat až do roku 2013 a úsilí britské MIRA vyvinout zcela novou platformu lehké útočné platformy. V současné podobě byl program RIV zpočátku uskutečněn jako zcela soukromý podnik na základě zjištěné tržní mezery v roce 2015, ale s následnou smlouvou ze Spojených arabských emirátů.

Společnost NIMR je v současnosti vícenárodním pracovištěm řízeným managery z SAE spojujícím odborníky z různých zemí od Švédska až po Indii. Výsledkem jejich práce jsou aktuálně vozidla RIV, Ajban v sedmi verzích, Hafeet v pěti verzích a Jais ve dvou verzích. Z hlediska koncepce jsou všechna tato kolová terénní vozidla určená po armádu, případně jiné bezpečnostní složky na světové úrovni. Při jejich výrobě se používají díly a skupiny otestované a zavedené v rámci armád států NATO, což zajišťuje jejich kvalitu i perspektivu z hlediska prosazení na světovém trhu. Zároveň je tak zajištěn servis při nasazení, prakticky v globálním měřítku. Právě proto mají vozidla řadu specializovaných verzí a každá z nich široké spektrum různých úprav z hlediska požadavků konkrétního zákazníka.

Společnost VOP CZ navázala spolupráci se společností Nimr před třemi roky v rámci aktivního vyhledávání nových forem spolupráce. V současnosti se zaměřuje na prezentaci jejích vozidel v zemích V 4 a dalších státech Evropy.

Vzhledem k uvažovaným prodejům vozidel NIMR v klimatických podmínkách Evropy výrobce chápe nutnost vyvinout zimní soupravy pro vozidla, aby se přizpůsobily podmínkám za studena a za mokra. Kromě toho byly úrovně ochrany vozidel testovány ve spolupráci s českým partnerem VOP, aby byla demonstrována shoda se standardy NATO STANAG 4569.

Zdroj: IHS Jane´s a redakce

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace