Nová generace vzdušných tankerů US Air Force má být stealth a vyzbrojená lasery

Nová generace vzdušných tankerů US Air Force má být stealth a vyzbrojená lasery
Autor fotografie: Lockheed Martin|Popisek: Ilustrační obrázek
02 / 10 / 2016, 11:30

Jako Rusko a Čína vyvíjejí sofistikované zbraně, které mohou sestřelit americká letadla z větší vzdálenosti, velení US Air Force se obává, že vzdušné tankery tvořící páteř letectva, jsou náchylné k útokům

Gen. Carlton Everhart II, šéf Air Command Mobility (AMC) přemýšlí každý den o tom, jak tento problém vyřešit. AMC pracuje na novém pohledu pro tanker příští generace, často označovaný jako "KC-Z" řekl generál serveru Aviation Week. Že budoucí tankery KC-Z mohou vypadat velmi odlišně od obrovských, z komerčnéch letounů odvozených tankerů dneška. Mohly by být stealth, nést lasery na obranu proti raketám, nebo dokonce létat autonomně.

"Jaké převratné technologie máme na prahu? To je to, co chceme v tomto letadle, " řekl Everhart 20.září na výroční letecké a kosmické konferenci asociace letectva. "Je stealth? Nevím. Je velký? Nevím. Je střední nebo malý, jak to snižuje bojovou zátěž?"

Americké letectvo strávilo posledních 15 let nad bezpečnou oblohou Iráku a Afghánistánu bez nutnosti požadovat tankery schopné vyhnout se radarům, nebo ozbrojené tankery.

Ale protivníci, jako je Rusko a Čína vyvíjejí sofistikované rakety země-vzduch a protiletadlové zbraně, jejichž cílem je zmařit schopnost amerických sil proniknout do oblasti, takže Pentagon se snaží řešit nové prostředí, kam by mu mohl být odepřen přístup.

Tanker

Ozbrojený stealth tanker by mohl být součástí řešení, říká Everhart. Tankery mezi roky 2030 až 40 budou muset mít výrazně vyšší schopnosti k přežití, protože mohou doprovázet nové generace stíhaček a bombardérů na tato nová bojiště. Jinými slovy - viditelný tanker by mohl prozradit pozici stealth stíhačky.

Podle generála Everharta možní protivníci (Rusko a Čína) studovali, jak USA bojují a to teď nutí Spojené státy změnit výpočty, jak vést další případnou válku.

Práce na studii KC-Z by měly začít do 6 měsíců a trvat by měly rok.

Zdroj: Aviation Week

Tagy článku