Obnovená 65. letka agresorů dostane 9 F-35, více, než má ruské letectvo Su-57

Obnovená 65. letka agresorů dostane 9 F-35, více, než má ruské letectvo Su-57
Autor: Public domain|Popisek: F-35 a beast mode
13 / 11 / 2020, 13:00

Americké letectvo pracuje na obnově zrušené 65. letky agresorů, kterou zrušilo v roce 2014 kvůli úsporám nákladů. Její piloti původně létali na strojích F-15.

Aktuálně během posledního leteckého cvičení Pacific Raptor čelily stroje F-35 a F-22, které se integrovaly do jedné sítě agresorům, které představovaly již poněkud letité F-16. To by se nyní mělo změnit, pokud Kongres schválí plány letectva na využití prvních strojů F-35 do letky agresorů.

65. letka by tam ve své nové formě měla získat 9 původních stealth letounů F-35, které letectvo považuje za nevhodné pro reálný boj. Tyto stroje simulující taktiku a vybavení čínských a ruských letek vybavených stroji 5. generace J-20 a Su-57 by ale značně zvedly úroveň a možnosti během, leteckých cvičení US Air Force.

Obnovená letka by v této počáteční variantě zahrnovala již uvedené stroje F-35, 194 členů vojenského personálu a 37 najatých zaměstnanců. Operovat by měla na základně Nellis v Kalifornii, jak uvedl plukovník Travolis Simmons, velitel 57. Adversary Tactics Group.

Letouny F-35 prvních sérií, které tato letka bude využívat sice jsou asi ty nejhorší F-35, co společnost Lockheed vyrobila, ale pro letky agresorů to znamená značný posun.

,,Schopnost F-35 hrát padoucha překoná schopnost jakéhokoli letadla, které kdy bylo touto misí pověřeno," napsal redaktor War Zone Tyler Rogoway.

F-35 může díky schopnostem svého software replikovat různé senzory, případně potlačit vlastnosti F-35 a více se přiblížit letadlu, za které se bude maskovat. Kromě toho je možné ho vybavit odrazovými plochami, které lépe nasimulují horší stealth vlastnosti čínských a ruských strojů.

Takže co zbývá? Kongres v roce 2020 zakázal tento převod F-35 raných sérií na simulaci strojů protivníka, a je tedy na letectvu přesvědčit politiky, že už je ten správný čas.

A jen pro informaci, co se týče počtu Su-57 a J-20 v sériových verzích, tak Rusko má podle oficiálních údajů 10 testovacích strojů PAK-FA a dva sériové stroje Su-57, Čína má asi 40 sériových J-20.

Zdroj: War Zone, The National Interest

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace