Ohlédnutí za Dny NATO 2020 - bojové vozidlo LYNX KF41

Ohlédnutí za Dny NATO 2020 - bojové vozidlo LYNX KF41
Popisek: LYNX KF41 na Dnech NATO 2020
01 / 12 / 2020, 13:00

O obrněném vozidle LYNX KF41 od společnosti Rheinmetall se v posledních dnech hodně píše i mluví. Přitáhl pozornost úspěchem v Maďarsku, jehož armáda si jej vybrala jako platformu pro další desetiletí. Uchází se o přízeň Australanů, kde má šanci doplnit úspěšný kolový BOXER od stejné společnosti. Rheinmetall již v roce 2018 otevřel pobočku v Trmicích u Ústí nad Labem a před nedávnem uzavřel strategické partnerství s CSG. Takto představil své pásové BVP na NATO Days 2020 letos v září viceprezident Rheinmetall AG Oliver Mittelsdorf:

                                                                          Video: YouTube

  • Rheinmetall je tradičním partnerem NATO Days. Jak se vám tu letos líbí?

Letošní NATO Days se mi líbí moc, ale je samozřejmě škoda, že tady není moc návštěvníků z řad veřejnosti. Jistě, jsou tu televize a pokrytí programu, ale bylo by mnohem lepší mít tu lidi z České republiky i z dalších částí světa. Ale potýkáme se nyní s problémem COVID a jsme vděční, že tuhle akci vůbec mít můžeme, je to jedna z mála akcí, které letos mohly být uspořádány. Líbí se mi tu letos a jsem rád, že tu mohu být.

  • Prezentujete tu své bojové vozidlo pěchoty Lynx. Mohl byste nám svůj produkt popsat podrobněji?

LYNX, který tu vidíte, je standardní LYNX, nebo běžná konfigurace vozidla. Je to KF41, 40tunová váhová kategorie s věží LANCE 2.0, s nímž se účastníme soutěže v České republice na náhradu BVP-2. Je to naše běžná konfigurace: 30mm střední kanón, výsadek osmi mužů, dva členové osádky ve věži, jeden řidič. Doufáme, že se stane novým bojovým vozidlem pěchoty České republiky.

  • Český tendr na BVP běží. Jaké kroky budou z vaší perspektivy teď následovat?

Rozhodnutí bude přijato podle mě v rámci následujících týdnů, resp. do konce roku. Bez ustání komunikujeme s Ministerstvem obrany, odpovídáme na jejich požadavky, a připravujeme všechny nezbytné kroky, abychom prošli všemi "branami" definovanými ministerstvem. Z mého úhlu pohledu jsme na trati a rozhodnutí přijde celkem brzy.

  • Dosáhli jste velkého úspěchu v Maďarsku. Můžete nám sdělit o tomto kontraktu něco více?

Ano, díky moc, že jste to zmínili. Ano, to byl rozhodně skvělý úspěch, protože je to pro LYNX průlom na trh v Evropě a snad i globálně. Z hlediska rozsahu smlouvy je to více či méně srovnatelné s českým tendrem. Budeme dodávat 218 vozidel LYNX, plus devět vyprošťovacích vozidel Buffalo pro mechanizovanou brigádu maďarských ozbrojených sil. Samozřejmě spolu s tím půjde servis, výcvik, nákladní automobily, simulátory, atd., atp. Kompletní balík. Stejný jaký požaduje Armáda České republiky. To jsou tedy podobnosti. Samozřejmě jsou tam i různé národní rozdíly, ale ve finále mohou maďarský i český LYNX vypadat velmi podobně. A proto bych rád umístil tohle sem, protože se těšíme, že Česká republika bude dalším partnerem týmu LYNX.

                                                                           Video: YouTube

LYNX KF41 se vyznačuje novou konstrukcí plně využívající soudobé technologie. Je to vozidlo vyhovující požadavkům AČR ve všech parametrech: Tříčlenná osádka a osmičlenný výsadek, rychlost na silnici až 70 km/h, pasivní i aktivní balistická ochrana, ochrana proti účinkům zbraní hromadného ničení. Vozidlo je ve variantě BVP vybaveno osádkovou věží LANCE osazenou plně stabilizovaným 30mm automatickým kanónem s kadencí 200 ran za minutu, koaxiálním kulometem a odpalovacím zařízením protitankových řízených střel.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace