Oprava a modernizace ruské letadlové lodi Admiral Kuzněcov se pohybuje podle algoritmu popsaného Leninem: krok vpřed, dva kroky zpátky

Oprava a modernizace ruské letadlové lodi Admiral Kuzněcov se pohybuje podle algoritmu popsaného Leninem: krok vpřed, dva kroky zpátky
Autor: Creative Commons Uveďte autora 2.0 Generic Christopher Michel|Popisek: Admiral Kuzněcov
22 / 06 / 2020, 11:00

Realistický popis situace z ruského serveru SvobodnajaPressa tak úplně nekoreluje s nadšenými výkřiky Sputnika a jiných ruských médií o neporazitelnosti ruských vojenských technologií.

Jak řekl již výše zmíněný klasik ruské revoluce, krok vpřed a dva kroky zpět. To zcela charakterizuje dění okolo těžkého letadlového křižníku Admiral Kuzněcov. Po syrském dobrodružství se tato loď v poměrně provozuschopném stavu (podle ruských měřítek) vydala na opravy do loděnic Zvezdočka, kde se s ní nejprve v říjnu 2018 potopil největší a jediný plovoucí suchý dok v Rusku schopný tuto loď pojmout a paluba lodi byla navíc poškozena pádem dvou 70 tunových jeřábů, kdy při nehodě dokonce hrozilo potopení Kuzněcova. Na vzletové palubě vznikl zřícením jednoho jeřábu otvor zhruba 4x5 metrů.¨

Dok PD-50 byl jedním z největších plovoucích doků na světě a tím největším v Rusku. Byl postaven ve Švédsku v roce 1980 na objednávku sovětského námořnictva. Byl dlouhý 330 metrů a široký 67 metrů a schopený pojmout loď o výtlaku až 80 000 tun. Byl větší než Rudé náměstí v Moskvě.

Následně 12.12.2019 propuká na opravované lodi požár, během kterého došlo k dalšímu poškození lodi a několika zraněním a smrti jednoho vojáka při likvidaci požáru.

Náklady na opravu lodi se podle ředitele státního podniku United Shipbuilding Corporation Alexeje Rachmanova pohybují okolo půl miliardy rublů…

Kam s nešťastnou lodí? V ruských loděnicích se nacházejí dva suché doky jeden o délce 187 a druhý 236 metrů. Bohužel jsou položeny paralelně vedle sebe a ne za sebou, tedy bude nutné je prodloužit na 335 metrů, což znamená obrovské množství práce, do které žádná známá společnost nechtěla jít. Stávající dodavatel má podle ruských médií na místě asi 2 bagry a 3 sklápěče což na prodloužení doků v jednom případě o 99 metrů a ve druhém o 148 asi úplně nestačí. Sberbank podala návrh na konkurs tohoto dodavatele.

Otázkou je, co bude dál? Patrně bude vybrán nový dodavatel a již nyní je jasné, že jakékoliv opravy lodi skončí nejdříve v roce 2024 a to i přesto, že o několik kilometrů dál je 400 metrové přístaviště v loděnici Kola, kde staví obří tankery na zkapalněný plyn. Ten má ale přednost.

Takže co ještě může Kuzněcova potkat? Už se potápěl, hořel… Možná se jednou dozvíme, že ho napadl červotoč.

 

Zdroj: svpressa.ru

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace