,,Po zuby" ozbrojené izraelské hlídkové korvety třídy Sa'ar 6 i s pokročilou námořní verzí systému Iron Dome

,,Po zuby&quote; ozbrojené izraelské hlídkové korvety třídy Sa'ar 6 i s pokročilou námořní verzí systému Iron Dome
Autor: CC BY-SA 3.0|Popisek: INS Magen
13 / 02 / 2021, 13:00

Pokročilá námořní verze systému Iron Dome bude tvořit součást výbavy izraelských korvet třídy Sa'ar 6. Izrael se chce u těchto plavidel soustředit i na velmi silnou výzbroj.

Izrael se v rámci svého korvetního loďstva soustředí na budování plavidel v nové třídě Sa'ar 6. I když korvetní loďstvo nikdy nepatřilo mezi izraelské priority, to se časem mění, už z toho důvodu, že je limitováno v podstatě na tři jednotky starší třídy Sa'ar 5, které dodali Izraeli Američané.

Možná důležitějším důvodem, který nutí Izrael investovat do nových plavidel jsou čím dál zřetelnější tenze ve východním Středomoří týkající se bohatých ložisek ropy a zemního plynu. Zde se střetávají zájmy nejen Izraele, ale dalšími interesenty jsou Turecko, Kypr či Řecko. Nové moderní korvety se silnou výzbrojí tak mají mimo jiné sloužit jako prostředek k hájení zájmů Izraele nejen ve zmíněné sporné oblasti.

Podle informací izraelského ministerstva obrany z 1. února, na které se odvolává i server Navy Recognition, budou izraelské hlídkové korvety třídy Sa'ar 6 vybaveny pokročilou námořní verzí systému Iron Dome, která je označována jako C-Dome. Tento systém dostal posléze 360 stupňové pokrytí a tvoří jednu z klíčových součástí nových korvet. Tuto moderní třídu korvety vyvíjí pro Izrael německý koncern ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), nicméně jejich výzbroj a vybavení připadne Izraeli.

Protože má Izrael již zkušenosti s napadením svého mořského zařízení tzv. ,,mírovými aktivisty". Vyhodnocením situace ve Středomoří a rostoucím napětím nejem mezi jednotlivými hnutími, ale i státy, přistoupil Izrael i k výstavbě korvet s poměrně silnou a moderní výzbrojí. Mohutná palebná síla dělových věží i protilodní i protivuzdušné rakety využívající krytí a včasné varování technologie Iron Dome zajistí fregatám maximální ochranu proti vojenským i polovojenským cílům.

Mezi hlavní úkoly plavidel bude patřit hlídkování a ochrana těžebního průmyslu, zejména v místech izraelských ložisek ropy a zemního plynu ve Středozemním moři. Celkem byly objednány 4 jednotky v třídě Sa'ar 6, první plavidlo, INS Magen vstoupilo do služby v listopadu minulého roku, ve stavbě je aktuálně druhá jednotka INS Oz, poslední dvě jsou objednány. Korvety mají profil stealth a nízkou detekovatelnost.

Výtlak korvet, které mají nahradit třídu Sa'ar 5, činí 2 000 t, jsou 90 m dlouhé a 13 m široké. Izrael se chce u nových moderních korvet soustředit zejména na palebnou sílu, a podle toho také výzbroj vypadá. Hlavňovou výzbroj tvoří 76mm kanón OTO Melara Super Rapid ve věži na přídi a dva 25mm kanóny ve zbraňových stanicích Rafael Typhoon.

Na palubě se bude nacházet také 32 vertikálních vypouštěcích sil pro protiletadlové řízené střely Barak 8 s dosahem 60 km a 16 protilodních střel. Korvety budou mít k dispozici 2 trojhlavňové 324 mm torpédomety k likvidaci ponorek. Záď korvety bude určena pro přistávácí plochu a hangár pro protiponorkový vrtulník SH-60.

Loď je jednoznačně schopná plnit rozsáhlé vojenské úkoly, ale její vybavení je dostatečně odstrašující  i proti pirátským nebo teroristickým rychlým člunům, nebo z nich odpalovaným střelám. Pro izraelské námořnictvo budou nové korvety jednoznačně výrazným posílením a rozšířením bojových kapacit pro širokou škálu misí.

 

Zdroj: Navy Recognition

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace